Нахамив та висадив на мороз: куди скаржитись на водіїв маршруток
Потрібно не боятися захищати свої права, кажуть експерти
Протягом січня 2019 року відбулося безліч гучних випадків, пов'язаних з проїздом у громадському транспорті. Так, нещодавно стався скандал з водієм маршрутки в місті Мелітополь. Там водій закрив 13-річну дівчинку в салоні автобуса, не випускаючи на вулицю нібито через те, що у неї був пільговий проїзд.
Крім того, у Коломиї Івано-Франківської області водій висадив 11-річну дівчинку, у якої не вистачило грошей на проїзд. А випадок у Житомирській області, коли дівчина після інциденту з водієм замерзла в лісі, сколихнув громадськість.
Також досить часто бувають випадки, коли водій відхиляється від маршруту, кондуктор не видає талон на проїзд, а сам транспорт може бути в поганому і навіть у жахливому стані.
Що робити, якщо виникають подібні випадки? Куди скаржитися, щоб у інциденті розібралися, і якщо водій дійсно винен, то поніс відповідальність? Про це - в матеріалі Styler.
Зібрати якомога більше доказів
Юристи нагадують: завжди можна подзвонити по телефону, який розміщений в салоні маршрутки: кожен перевізник зобов'язаний повідомляти контакти, куди може поскаржитися споживач його послуг.
Для звернення та скарги потрібно зібрати якомога більше відомостей: повідомити, коли стався випадок, на якому маршруті, повідомити й номер машини. Також варто зафіксувати інцидент на фото або відео, щоб мати докази того, що сталося.
Фото: З водіями автобусів часто виникають скандали (РБК-Україна)
Але що робити, якщо фірма-власник маршруток не реагує на скарги? В таких випадках радять звертатися в департамент транспортної інфраструктури міста, в якому стався інцидент.
Експерти наголошують: якщо ви хочете добитися справедливості, потрібно мати терпіння, адже часто розгляд таких інцидентів забирає багато часу. Також важливо контролювати хід перевірки скарги, періодично телефонуючи до служби і дізнаючись, як іде цей процес.
Виганяти з транспорту контролер не має права
Що робити, якщо з громадського транспорту вас намагається вигнати контролер? Експерти підкреслюють: цього робити контролер не має права!
Якщо ви оплачуєте штраф, то після цього ви можете не виходити з автобуса або тролейбуса, а далі їхати в транспорті до прибуття на необхідну зупинку. А якщо контролер намагається виштовхати пасажира з транспорту, то сміливо можна викликати поліцію.
У таких випадках треба також максимально детально зібрати дані про контролера, який порушив ваші права. Цю інформацію також не мають права приховувати. Так, згідно з витягами з "Правил користування трамваєм і тролейбусом у містах України" контролер зобов'язаний на першу вимогу пасажира показати своє службове посвідчення, повідомити про місце роботи, контакти та місцезнаходження підприємства.
Фото: На київський транспорт можна поскаржитися в службу 15-51 (РБК-Україна)
Крім того, мало хто знає, що в комунальному транспорті можна не платити штраф на місці. Якщо ви не хочете цього робити, можна вимагати скласти акт на місці, підписати його, і квитанцію надішлють вам за місцем прописки. До речі, з цим актом також можна звернутися і до суду. Для цього попередньо треба записати контакти свідків, зібрати докази. Адже тільки при їх наявності ви зможете довести, що контролер вів себе неправомірно.
Куди скаржитися на маршрутників у Києві
Що робити, якщо скандальний випадок з водієм стався у столиці?
Начальник служби маркетингу комунального підприємства "Київпастранс" Анна Бондар наголошує: насамперед, пасажирові треба записати номер маршруту та номерні знаки автобуса, водій якого щось порушив.
"Якщо лінію обслуговують машини, які перебувають у комунальній власності, можна з такою скаргою звернутися в КП "Київпастранс". У ньому працює центр контролю якості пасажирських перевезень. Туди жителі міста можуть поскаржитися або ж залишити свої побажання, як можна поліпшити роботу транспорту", - звертає увагу вона.
Телефон гарячої лінії центру в Києві: (044) 528-30-11.
Крім того, можна залишити повідомлення на сайті підприємства. З водієм проведуть бесіду, і маршрут повинні взяти на контроль. Якщо ж йдеться про приватного перевізника, то можна звернутися в колл-центр мерії за телефоном 15-51. Також – на гарячу лінію департаменту транспортної інфраструктури КМДА за телефоном (044) 202-63-18.
Раніше у Житомирській області водій висадив студентку на мороз через відсутність грошей, а пізніше дівчина померла через переохолодження внутрішніх органів.
Крім того, нагадаємо, під Тернополем маршрутник вигнав на мороз двох сиріт.