Школи і лікарні можуть перейти у приватні руки: усі подробиці
В Україні метро, школи і лікарні можуть перейти у приватні руки
В Україні стає популярною концесія - форма передачі держмайна в приватні руки. Закон "Про концесію" набув чинності ще 20 жовтня 2019 року. Раніше подібний закон існував і раніше, але він був недієздатним.
Після прийняття оновленої редакції закону цілий ряд об'єктів вже передається в концесію. Нещодавно екс-міністр економрозвитку Тимофій Милованов заявив, що у планах – передача в концесію вузів і лікарень.
На відміну від оренди, той, хто отримує держмайно в своє розпорядження, повинен реконструювати отримане держмайно, вести нове будівництво і покращувати дісталися йому державні об'єкти. Про це повідомляє "Сегодня".
Що можуть здати в концесію
Об'єктом концесії можуть бути будь-які об'єкти державної чи комунальної власності, які відносяться до будь-якій сфері. Концесіонеру можуть передаватися земельні ділянки для будівництва нових об'єктів, включаючи доріг.
Держава або місцева влада можуть передавати в концесію право надавати соціально значущі послуги. Тобто комунальні, транспортні, освітні та інші.
Крім того, у концесію можуть передавати державні університети, лікарні, а також комунальні школи, дитсадки, аеропорти і вокзали. Передача в концесію деяких об'єктів передбачає обмеження. Наприклад, це стосується природних монополій та автомобільних доріг.
Що не можуть передати в концесію
У концесію не можуть передати виробництво і ремонт зброї, ліси, діяльність з видобутку корисних копалин.
За користування концесійними об'єктами треба буде платити. Але за більшість послуг, які надає держава, українці і так платять, включаючи проїзд, комунальні послуги і т. д.
На думку експертів, концесія буде корисною для України, оскільки дозволить відновити об'єкти державної інфраструктури без залучення коштів з бюджету, а лише за рахунок приватного капіталу.
При цьому існує також думка про те, що в Україні в даний момент немає умов для широкого використання концесії.
Нагадаємо, що в Києві відремонтують Центральний ж/д вокзал. Як він буде виглядати.