ua en ru

Відправлення за пару кліків. Без яких технологій уже не можна уявити логістику

Відправлення за пару кліків. Без яких технологій уже не можна уявити логістику Президент глобальної групи компаній Meest Ростислав Кісіль (фото: прес-служба)

Через глобалізацію та розвиток інтернету світ стає все більш об'єднаним. І логістичній сфері потрібно встигати за новими трендами й запитами клієнтів. Тепер поштові оператори — це не тільки компанії, відповідальні за відправлення посилок між точками А та Б. Це повноцінні IT-фірми, що мають забезпечувати комфортний, швидкий і безпомилковий сервіс.

Про головні технології, без яких тепер не може існувати жоден логістичний бізнес розповідає президент глобальної групи компаній Meest Ростислав Кісіль.

Додаток

У світі, за різними оцінками, приблизно 3,8 млрд користувачів смартфонів. І більшість із них, відповідно, мають хоча б один додаток. За даними eMarketer, понад 90% людей вважають за краще використовувати нативні клієнти, а не мобільні вебсайти.

Для індустрії логістики — особливо тієї сфери, яка пов'язана з покупками в інтернеті, — застосунки відіграють ключову роль. Річ у тім, що мобільний шопінг зростає, і подальші операції з доставкою люди хочуть також здійснювати у смартфоні. У тому ж eMarketer оцінюють, що покупки через смартфони становлять нині половину ринку всієї електронної комерції — а за минулі п'ять років обсяг продажів у цьому каналі збільшився майже вдвічі.

Відправлення за пару кліків. Без яких технологій уже не можна уявити логістику

Ми в Meest упевнені, що за мобільним шопінгом майбутнє, відповідно, поступово переводимо механізм доставки в цей канал. Наш сервіс myMeest, який допомагає доставляти товари із закордонних інтернет-магазинів, торік отримав серйозне оновлення свого додатку. Тепер просто в застосунку можна оформити всю інформацію, пов’язану з доставкою, оплатити відправлення та відстежувати аж до прибуття.

Додаток Meest для відправлення посилок також регулярно оновлюється. Наприклад, нещодавно ми додали функцію автоматичного визначення найближчого пункту видачі, а також таймер надшвидкої доставки за п'ять годин (працює в Києві). Щойно користувач залишив посилку у відділенні чи поштоматі (якщо це сталося до 11:00), таймер запускається і показує залишок часу.

Чат-боти

Інший канал взаємодії із клієнтами, який з кожним роком стає для бізнесу все важливішим, — це чат-боти. Тут спілкування влаштовано безпосередньо у форматі чату, коли користувачеві не потрібно шукати потрібні розділи, а просто вибирати необхідні варіанти зі списку.

Такий механізм зручний для клієнта. За даними платформи Acquire, аудиторія чат-ботів перевищує 1,4 млрд людей. Уже сьогодні вони вміють "відповідати" на 80% запитань, а користувачі віддають їм перевагу завдяки цілодобовій роботі та допомозі в екстрених ситуаціях.

Відправлення за пару кліків. Без яких технологій уже не можна уявити логістику

Чат-боти працюють у популярних додатках, і це ще один великий плюс. Поруч зі спілкуванням із друзями та родичами користувач може отримати важливу інформацію або ж виконати дії, пов’язані з доставкою.

Чат-боти Meest працюють у Viber і Telegram — це два найпопулярніші месенджери в Україні за даними TNS Ukraine. Наше рішення допомагає оформити відправлення посилки просто в чаті за 30 секунд, а також сплатити за доставку через Apple Pay або GPay — це унікальна можливість на українському ринку. Крім того, з допомогою чат-бота можна відстежувати посилку, отримувати інформацію від служби підтримки та працювати з поштоматами. Наша мета — зробити цей інструмент якомога більш варіативним та універсальним, щоб більшість стандартних операцій були доступні за пару кліків.

Нові способи взаємодії

Довгі роки в логістичній індустрії існувало два основні методи відправити чи отримати посилку — відділення або адресна доставка. Але тепер усе змінилося, переважно через розвиток електронної комерції. Тільки за 2020 рік частка ecommerce-продажів у світі зросла майже на 20% — до $26,7 трлн. Нині один із головних викликів для перевізників — забезпечити безперебійну роботу в умовах, коли кількість посилок зростає мало не щомісяця.

Для цього оператори знаходять нові способи взаємодії з клієнтами в розрізі доставки "останньої милі" — від складу до будинку. Для нас такі рішення — це роздрібні відділення, що працюють в найпопулярніших мережах магазинів, бізнес-центрів, заправках тощо та поштомати. Тільки в Україні їх у нас 4500 і 1500 відповідно.

Відправлення за пару кліків. Без яких технологій уже не можна уявити логістику

Утім, головне тут — не кількість, а якість. Тепер ми прагнемо звести до мінімуму операції, які потрібно робити у відділенні або біля поштомата. І допомагають нам у цьому все ті ж додатки та чат-боти. Наприклад, поштомат нині можна знайти, відкрити й закрити за допомогою смартфона — причому завдяки останнім оновленням усе робиться без додаткових SMS, як це було раніше. Отримати посилку тепер можна менше ніж за 15 секунд.

Крім того, як уже згадувалося вище, у Києві доставка через наші пункти здійснюється за 5 годин — якщо вкласти посилку до 11:00, вона прийде адресатові того ж дня. Це така сама технологія, тільки вже на стику логістики та IT.

Логістичний бізнес уже не може позиціонувати себе як простий перевізник. Сьогодні це сервіс, який супроводжує людину з моменту купівлі товару до отримання посилки — і він має бути максимально зрозумілим та комфортним. А цього не можна досягти без інновацій.