Комаровський розповів про ознаки готовності дитини до школи
Доктор Комаровський дав поради батькам, як зрозуміти, чи готова їх дитина піти у навчальний заклад
Доктор Комаровський - популярний український педіатр розповів, як зрозуміти, чи готова дитина до школи. За словами лікаря, для 6-7-річної дитини перехід від ігрової діяльності до навчальної дуже складний, і суттєво на успішність цього процесу впливають мотиви і фізіологічна готовність дитини. Дошкільник стає школярем, здійснюється перехід на новий соціальний статус. Про це повідомляється на сайті медика.
Якість навчальної діяльності буде залежати від того, наскільки були сформовані наступні ознаки — функціональний стан організму, навички та вміння в дошкільному періоді:
• хороший фізичний стан дитини;
• розвинений фізичний слух;
• нормальне функціонування ЦНС;
• розвинена загальна і дрібна моторика;
• володіння знаннями та уявленнями про навколишній світ (простір, час, рахункові операції);
• довільна увага, опосередковане запам'ятовування, вміння слухати;
• активність, бажання вчитися, інтерес до знань, допитливість;
• комунікативна діяльність, готовність до співробітництва, взаємодопомоги.
Складові мовленнєвої готовності до школи:
- Звукова сторона мови.
Дитина повинна володіти правильною, чіткою вимовою звуків всіх фонетичних груп.
- Сформованість фонематических процесів.
Це вміння чути і розрізняти, диференціювати звуки рідної мови. В нормі до чотирьох років дитина повинна розрізняти всі звуки, має бути сформовано фонематичні сприйняття.
- Готовність до звукобуквенного аналізу і синтезу:
- вміння чути і виділяти звуки в слові;
- чути і виділяти перший і останній звуки в слові;
- вміння визначати місце звуку в слові;
- розрізняти і називати слова з певним звуком;
- ділити слова на склади;
- складати слова із складів;
- називати звуки в слові по порядку.
- Сформованість лексико-граматичного ладу мовлення:
- словник дитини повинен становити близько 3500 слів. Дошкільник повинен уміти класифікувати і узагальнювати предмети за групами (транспорт, одяг, посуд і т. д.). Активно використовувати у своїй промові антоніми, синоніми, а також різні частини мови (іменники, прикметники, дієслова, прийменники та ін);
- до семи років дитина повинна вміти користуватися різними способами словотворення і словозміни (пиріг з яблук - яблучний, чашка - чашечка...);
- узгоджувати іменники і прикметники (червоне плаття, червоний автомобіль, ласкаве сонце, ласкава мама), правильно вживати відносні і присвійні прикметники (заячі вуха, лисячий хвіст...);
- вміти утворювати і використовувати у мовленні слова зі значенням однини і множини;
- вміти правильно будувати прості речення, бачити зв'язок слів у реченнях.
Ілюстративне фото (lib.komarovskiy.net)
5. Зв'язкова мова:
- вміти послідовно, зв'язно, чітко і точно формулювати основну думку висловлювання;
- володіти навиком повного і короткого переказу, використовувати в пропозиціях і другорядні однорідні члени;
- складати пропозиції за опорними словами і картинками;
- самостійно складати розповідь-опис, розповідь по картині, з особистого досвіду)
Як ми раніше писали, Євген Комаровський, який нерідко дає важливі поради батькам стосовно догляду за дітьми, розповів, чим небезпечні соціальні мережі і як мінімізувати даний ризик.
До речі, Комаровський відповів на важливе питання про хворобу дитини.