Киянин втратив посилку за 180 тисяч через "Нову пошту": що кажуть у компанії
Житель Києва Олександр втратив посилку, вартістю 180 тисяч гривень через неуважність працівників "Нової Пошти". У посилці була одна тонна волоських горіхів. У "Новій пошті" повідомили, що вже з'ясували усі деталі та розповіли, яка схема шахраїв була використана.
Про це йдеться в публікації на сторінці "Нової пошти" в Facebook.
Як повідомив потерпілий клієнт, його посилку з однією тонною горіхів співробітники "Нової Пошти" видали комусь іншому і не перевірили документи одержувача.
"Ваші співробітники не надали ніякої інформації що допомогла б встановити злочинця і повернути посилку (досі немає відео, досі немає ніякої реакції щодо дій співробітника що віддала посилку не перевіривши документи), прошу вас розібратися в даному епізоді, а в першу чергу компенсувати мені вартість посилки та доставки", - написав Олександр.
Він пояснив, що його посилку забрали сторонні люди, а співробітники відділення не перевірили документи та відмовилися надати будь-які дані про злочинця.
Чоловік обурений і вимагає від "Нової Пошти" відшкодування збитків, які він оцінює в 180 тисяч гривень.
Що кажуть у "Новій пошті"
"Ми провели внутрішнє розслідування і з'ясували, що в цьому випадку мала місце шахрайська схема, яка набирає поширення останнім часом", - повідомили на Новій пошті.
Суть схеми:
1. Шахраї під виглядом покупця знаходять товар на маркетплейсі (як правило, дорогий)
2. Зв'язуються із продавцем, кажуть, що хочуть купити товар і пропонують зробити йому передоплату на банківську картку. Але як умову передоплати просять надати номер експрес-накладної про відправку товару, щоб нібито убезпечити себе від шахрайства продавця
3. При відправці просять продавця вказати одержувачем себе, запевняючи, що ризику ніякого немає, адже вантаж відправляється фактично самому собі та ніхто інший його отримати не зможе
4. І тільки після того, як передоплата на картку буде зроблена, потрібно буде змінити дані одержувача в мобільному додатку або бізнес-кабінеті. Якщо продавець погоджується і робить все, як йому сказали – відправляє вантаж і скидає шахраям експрес-накладну про відправку посилки, вони, знаючи ПІБ одержувача, оперативно підробляють документи та забирають вантаж замість нього.
Визначити підроблені документи вкрай складно – оператор Нової пошти не має таких компетенцій та технічних засобів, він може лише зіставити ПІБ з паспорта з ПІБ зазначеного одержувача.
Важливий момент: у таких схемах шахраї просять оцінювати вантаж за мінімальною вартістю, щоби менше платити за доставку.
"У даному кейсі клієнт відправляв не тонну горіхів як вантаж, а окремі посилки, всього 34 експрес-накладних та оцінив вартість кожної коробки в 30 гривень. Таким чином, загальна оголошена вартість всього вантажу склала трохи понад 1000 гривень. При цьому, якби клієнт вказав спочатку реальну вартість вантажу, а це за заявою клієнта - 180 000 гривень, то доставка йому обійшлася б всього на 866 гривень дорожче. Нагадаємо, що оголошена вартість - це та сума, яка виплачується клієнту як компенсація у разі форс-мажору - втрати або псування посилки", - пояснили представники компанії.
Вони у цьому випадку ми порекомендували клієнту-відправнику звернутися до поліції та готові надали всю інформацію з питання, у тому числі відеозапис з камер спостереження.
"Наразі справа за правоохоронними органами, а Нова пошта зі свого боку готова повністю співпрацювати зі слідством. Ми також закликаємо своїх клієнтів бути пильними при здійсненні операцій купівлі-продажу в інтернеті, дотримуватись правил кібергігієни, щоб не стати жертвою шахрайської схеми", - наголосили на Новій пошті.
Зокрема, при продажу товару користуйтеся послугою післяплати та завжди вказуйте правдиву оголошену вартість посилки. Це збільшить вартість доставки всього на 0,5%, зате ви зможете бути впевненими, що отримаєте повну суму компенсації за втрачений чи пошкоджений вантаж.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що шахраї придумали нову схему обману через "Нову Пошту".