В Україні встановлено новий порядок реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб. Тепер це можна зробити як особосто, так і онлайн, без відвідування ЦНАП та військомату. Відповідний закон набрав чинності з грудня цього року.
Про це повідомляє РБК-Україна Realty з посиланням на Департамент з питань реєстрації КМДА.
Закон України "Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні" затверджує ряд змін в процедурі реєстрації місця проживання громадян.
Серед основних змін – встановлено дві форми подання інформації про місце проживання:
При поданні заяви через ЦНАП приходити потрібно тільки один раз. За результатом надання послуг повертатись не потрібно. Заявники просто отримують SMS-повідомлення на особистий телефон.
Також відмінено проставлення штампу про реєстрацію місця проживання фізичної особи до документів.
У КМДА наголошують, що на сьогодні при отриманні будь-яких послуг не потрібно надавати довідку про реєстрацію місця проживання. Структурні підрозділи Київської міської ради, комунальні підприємства, інші установи та організації, які у своїй роботі мають справу з інформацією про місце проживання громадян, можуть отримувати зазначені дані безпосередньо з інформаційної системи "Реєстр територіальної громади міста Києва" шляхом підключення.
Реєстрація (декларування) місця проживання не впливатиме на отримання послуг – оформити пенсію, документи чи отримати медичну допомогу можна, не прив’язуючись до місця реєстрації.
Місце реєстрації не дає особі підстав для набуття права володіння, користування чи розпорядження житлом (у тому числі не є приводом для вселення чи визнання за особою права на проживання та/або права користування житлом). Це лише адреса для офіційного листування та інформування держави про те, де ви проживаєте.
Раніше ми розповідали, чого очікувати на ринку новобудов до кінця зими.