Стан вітчизняних залізничних фондів потрібно виправляти інвестиціями та економічними методами. Про це в рамках першого Форуму транспортної інфраструктури в Києві заявив Олександр Кава, координатор реформування транспортної галузі Координаційного центру з реалізації економічних реформ при Президентові України.
"[Важливе] напрямок - це поетапний перехід до економічно обґрунтованих тарифів, що стосується і вантажного і пасажирського сегмента, а також відхід від перехресного субсидування. Це та проблема з великою історією, і від якої, на жаль, ми ніяк не можемо відійти. У нас і вантажний і пасажирський сегменти на залізниці знаходяться в дуже складній ситуації. Ступінь зносу рухомого складу за певними категоріями досягає 90%. Якщо раніше залізниця могла собі дозволити дотувати і пасажирські перевезення і певні галузі економіки, то зараз склалася ситуація, коли вона сама потребує суттєвих інвестицій як з боку держави, так і з боку приватного бізнесу", - заявив експерт.
Кава також зазначив, що на 2014 рік першочерговими завданнями у процесі реформування залізниць буде створення Національної комісії регулювання транспорту, створення публічного акціонерного товариства на базі УЗ, а також розвиток швидкісного руху.
"Це той сегмент, який почав розвиватися в 2002 році, потім був певний перерву, а в 2012 році ми отримали сучасну мережу денного повідомлення. І в 2014 році ця робота буде продовжена. Буде розвиватися мережа денного, а також мережа прискореного нічного повідомлення, яка зможе забезпечити зручне сполучення з багатьма регіонами України. Також буде активізований питання оновлення рухомого складу залізниці. Зокрема, щодо закупівлі нових вантажних електровозів, а також створення виробництва пасажирських електровозів спільно з компанією Skoda", - заявив експерт.
Нагадаємо, 15 і 16 жовтня в Києві вперше проходить Український форум транспортної інфраструктури, організований Інститутом Адама Сміта (Великобританія) і Мінінфраструктури.