Заборона на приватизацію ГТС ускладнила Україні протистояння побудові "Північного потоку - 2", - Коболєв
Ухвалений в 2019 році закон про анбандлінг "Нафтогазу" був успішним і газова галузь вдячна парламенту. Але політичний компроміс, на який довелося піти, ускладнив протистояння побудові "Північного потоку - 2".
Про це пише РБК-Україна з посиланням на екс-голову "Нафтогазу" Андрія Коболєва під час круглого столу в Українському кризовому медіа-центрі.
"Чого не вдалося зробити - уникнути повної заборони на приватизацію ГТС. І я переконаний, що ті проблеми, які Україна має з "Північним потоком - 2" частково є наслідком нашої відмови від потенційних партнерств як з газотранспортною системою так і з газосховищами. Це була помилка, ми про це говорили. На жаль політичний компроміс був саме такий", - заявив він.
Коболєв також висловив сподівання, що парламент врахує ціну таких компромісів і не допустить їх в законі про корпоративне управління, друге читання якого призначено на осінь цього року.
Він також вважає, що новий закон, ухвалений в першому читанні, повинен сконцентруватися не на призначенні керівника, фінансових планах, а на політиці власності будь-якого підприємства. Бо саме цей документ дозволяє визначити державі - для чого державі підприємство і які завдання перед ним стоять.
"Якщо наглядова рада відібрана некоректно, перенасичена політичними призначеннями, які не розуміють як працює це підприємство, то це матиме негативні наслідки для компаній, якими вони керують. І важливо, щоб цей закон зробив цей процес не тільки прозорим але і об’єктивним. Щоб ми могли визначати за певними критеріями якість того чи іншого члена наглядової ради", - резюмував він.
Нагадаємо, анбандлінг "Нафтогазу" офіційно завершився 1 січня 2020 року, в результаті нього оператор української газотранспортної системи (ГТС) став незалежною компанією.