Законодавча ініціатива про зниження акцизних зборів на імпортовані б/у автомобілі з Європи є черговим політичним гаслом. Про це інтерв'ю "Новому времени" заявив генеральний директор Українського лізингового фонду Олександр Кощеєв.
"Публічне обговорення цього закону триває вже досить давно. Але в моєму розумінні ця законодавча ініціатива – чистої води популізм. На жаль, для дуже великого прошарку суспільства ідея дешевих автомобілів з-за кордону так і залишилася мрією", - розповів експерт.
Кощеєв також зазначив, що очікування цього документа вплинуло на автомобільний ринок сильніше, ніж саме його прийняття.
"Як правило, чутки, домисли і очікування впливають більше, ніж доконані факти. Моя думка, що в тому вигляді, в якому закон прийнятий, він не так сильно вплине на ціни на вторинному ринку автомобілів, як його очікування, яке вже вплинуло на ринок і призвело до падіння продажів і рівня цін на авто. А від вступу в силу даного закону, швидше за все, не буде задекларованого ефекту. За нещодавньою доповіддю керівника фіскальної служби митне оформлення за зниженими ставками акцизу пройшли трохи більше 500 імпортних автомобілів. Це крапля в морі", - повідомив експерт.
Нагадаємо, 1 серпня 2016 року набув чинності закон про зниження акцизів на імпортовані автомобілі. Згідно із законом, до 31 грудня 2018 року за зниженими акцизним зборами громадяни України можуть ввозити з-за кордону б/у автомобілі, що відповідають нормам Євро 5, тобто не старші 2010 року. При цьому дозволяється придбання не більше 1 автомобіля в рік. При перепродажу авто протягом двох років сплачується повний акцизний збір.