Нормами закону про банки та закону про закупівлі не визначено конкретний перелік документів, які повинні подаватися в банки при оплаті за договорами про закупівлі, що створює передумови до виникнення суперечок з клієнтами і різного виконання банківськими установами норм цих законів, відзначають в Асоціації українських банків (АУБ ).
У зв'язку з цим АУБ звернулася до Національного банку України з пропозицією ініціювати внесення змін до закону України "Про здійснення державних закупівель".
Зокрема, згідно зі статтею 7 цього закону під час оплати за договорами про закупівлю замовниками державних закупівель разом з платіжними дорученнями банкам мають надаватися документи щодо державних закупівель відповідно до закону України "Про банки і банківську діяльність". У разі їх невідповідності вимогам цього закону, платіжні доручення вважаються оформленими неналежним чином.
При цьому, статтею 51 закону України "Про банки і банківську діяльність" встановлено, що під час оплати за договорами, укладеними замовниками державних закупівель, банки перевіряють наявність звіту про результати здійснення процедури закупівлі та інших документів, що підтверджують виконання такими підприємствами та господарськими товариствами вимог закону про закупівлі.
АУБ запропонувала НБУ ініціювати внесення до законів змін щодо визначення їх положеннями відповідного переліку документів.
Крім того, АУБ запропонувала НБУ розширити перелік випадків, визначених статтею 2 закону про закупівлі, на які не поширюється дія цього закону, включивши в такі випадки послуги банків з відкриття та обслуговування рахунків.