Закон про трансферне ціноутворення сприятиме зростанню доходів бюджету, вважає керівник департаменту корпоративних податків Group DF Володимир Діденко.
«Держава отримала інструмент, що дозволяє більш жорстко контролювати великий бізнес, і можна очікувати, що доходи бюджету збільшаться», - сказав Діденко.
Разом з тим, він зазначив, що зростання доходів в довгостроковій перспективі може і не відбутися, якщо застосування нових правил виявиться надмірно обтяжливими для бізнесу. «Доходи бюджету залежать не тільки від закону про трансферне ціноутворення, а й від таких факторів, як інвестиційний клімат та економічна ситуація в країні і в світі», - додав Діденко.
Нагадаємо, Верховна Рада 4 липня прийняла урядовий законопроект №2515 «Про внесення змін до Податкового кодексу України про трансферне ціноутвореннґ». Якщо Президент Віктор Янукович підпише цей закон, він набуде чинності з 1 вересня 2013 р.
Зазначимо, що, за словами міністра доходів і зборів Олександра Клименка, прийняття цього закону принесе бюджету додатково 20 млрд грн протягом трьох років. В ході доопрацювання законопроекту до другого читання Міндоходов відстояло практично всі принципові положення документа. Зокрема, в ньому збереглася норма про контроль внутрішніх операцій, яку різко критикував профільний комітет ВР. Депутатам
вдалося звузити такий контроль до підприємств, які є збитковими або мають податкові пільги.
Також закон передбачає контроль над ціноутворенням операцій з резидентами всіх країн, де рівень податку на прибуток мінімум на 5% нижче, ніж в Україні, а не тільки з резидентами офшорів, як пропонували багато депутатів. Збережений також нижній поріг
контрольований операцій у розмірі 50 млн грн і визначення пов'язаних осіб, яке багато депутатів критикували за зайву широту і нечіткість.
Прем'єр-міністр Микола Азаров заявляв, що ухвалення такого закону зробить неможливим витік капіталу з країни, уточнивши при цьому, що мова йде про навмисне заниження цін при експорті товарів.
З 2013 р. набрав чинності розділ Податкового кодексу про звичайні ціни, що вводить механізм контролю операцій для запобігання можливих втрат бюджету від реалізації товарів пов'язаним підприємствам за неринковими цінами. У той же час він містить лише загальні принципи такого контролю, тоді як закон повинен їх деталізувати й конкретизувати.