Законопроекти про особливий режим конфіскації майна колишніх чиновників порушують вимоги Конституції України та діючі міжнародні договори. Про це заявив представник юридичної компанії "Центр правового захисту" Роман Чумак, передають "Известия".
Зазначається, що в четвер Верховна Рада розгляне два законопроекти №3040 "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, отриманих від корупційних та інших злочинів" і №3025 "Про особливий режим спеціальної конфіскації майна". Обидва документи передбачають позасудову конфіскацію майна окремих чиновників з подальшою передачею його в управління спеціально створеним структурам.
Юрист відзначає, що дані ініціативи порушують вимоги Конституції України чинні міжнародні договори, а тому депутати, які проголосують за ці законопроекти, порушать Кримінальний кодекс України.
"Дані правові ініціативи грубо порушують статтю 6 Конвенції про захист прав людини та основних свобод щодо презумпції невинуватості та права на справедливий судовий розгляд; статтю 41 Конституції України та статті 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основних свобод, якими закріплено принцип непорушності права приватної власності, що кореспондується з правовими нормами ст. 316, 317, 319, 321 Цивільного Кодексу України; статті 55 Конституції України та вимоги Конвенції про захист прав людини і основних свобод міжнародними актами в частині права на судовий захист, яке згідно зі статтею 64 Конституції України не може бути обмежене; практику Європейського суду з прав людини щодо презумпції невинуватості та права на справедливий судовий розгляд", - зазначив юрист.
Роман Чумак нагадав, що народний депутат України є посадовою особою, яка при виконанні своїх повноважень має керуватися Конституцією України і законами України.
Юрист підкреслив, що згідно статті 364 КК України, кримінальним правопорушенням визнається зловживання владою або службовим становищем, якщо воно заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб. Таким чином, за словами Чумака, народні депутати, які проголосують за законопроект, який суперечить вимогам Конституції України та чинним міжнародним договорам, скоять злочин, передбачений частиною 2 статті 364 КК України "Зловживання владою або службовим становищем".
На думку юриста, підтвердженням можливості залучення народних депутатів України до кримінальної відповідальності за голосування, є здійснення Генеральною прокуратурою України досудового розслідування у кримінальному провадженні за фактом прийняття "диктаторських законів" стосовно трьох колишніх народних депутатів.
Як повідомлялося, раніше ідею позасудової конфіскації майна та передачі його в управління спеціально створеним органам різко розкритикували вітчизняні експерти, а також представники ЄС і США.