Японські виробники електроніки Sony, Hitachi і Toshiba об'єднають свої зусилля в конкурентній боротьбі з компаніями з Південної Кореї і Тайваню. Як наголошується в обнародуваному сьогодні прес-релізі Sony, компанії підписали меморандум про взаєморозуміння і домовилися об'єднати бізнеси з виробництва LCD-дисплеїв маленького і середнього розмірів в єдину компанію. Очікується, що Sony, Hitachi і Toshiba підпишуть документи, що юридично зобов'язують, восени 2011 р. Повна інтеграція бізнесів завершиться до весни 2012 р. після отримання всіх необхідних дозволів, говориться в матеріалах Sony.
В результаті в світі з'явиться найбільша компанія з виробництва міні-дисплеїв, використовуваних в смартфонах і планшетних ПК, яка зможе потіснити загальновизнаних лідерів у цій сфері Sharp Corp. і Samsung Electronics.
Згідно з умовами угоди, Innovation Network Corp. of Japan, 90% акцій якої належить уряду Японії, отримає в об'єднаній компанії 70-процентну частку, інвестувавши близько 200 млрд ієн (2,6 млрд дол.). При цьому кожній з компаній (Sony, Hitachi і Toshiba) після об'єднання бізнесів дістанеться по 10% в новій структурі.
Поки технологічна сторона питання залишається загадкою. Так, не цілком зрозуміло, яким чином три компанії, що використовують різні технології у виробництві міні-дисплеїв, планують об'єднати їх випуск.
Тим часом конкуренція з Sharp стає все напруженішою, особливо враховуючи майбутні інвестиції в компанію у розмірі 1 млрд дол. з боку американської Apple Inc. і локальні проблеми самих Sony, Hitachi і Toshiba. У 2010 р. ці компанії контролювали 21,5% ринку міні-дисплеїв проти 14,8% у Sharp і 11,9% у Samsung Mobile, говориться в матеріалах DisplaySearch. Проте після об'єднання сукупні активи нової компанії будуть такими значними, що без реструктуризації бізнесу Sony, Hitachi і Toshiba не зможуть обійти в конкурентній боротьбі Sharp або компанії з Південної Кореї, Тайваню або Китаю.
Після того, як Sony, Hitachi і Toshiba позбавляться від бізнесів з виробництва міні-дисплеїв, вони концентруватимуться на виробництві вдосконалених дисплеїв на основі використання органічних світлодіодів як світловипромінювальних елементів (технологія активної матриці на органічних світлодіодах AMOLED), говориться в повідомленні Sony.
Останнім часом компанії прагнуть позбавитися від бізнесів з виробництву LCD-дисплеїв, бо скорочують капзатрати в цей напрям (як недавно вчинила, наприклад, південнокорейська LG Display) на тлі зниження попиту на дану продукцію. Зниження попиту спостерігається як на тлі боргової кризи в Європі і проблем в США, так і на тлі процесів, що відбуваються в самому сегменті. Аналітики говорять про те, що ринок ЖК-дисплеїв обсягом 100 млрд дол. вже досяг свого піку в 2010 р. і піде на спад в поточному році. При цьому ринок стискуватиметься на 3-4% щорічно, оскільки споживачі розвинених країн вже встигли замінити старі монітори на електронно-променевих трубках на рідкокристалічні моделі.