Янукович підписав закон про утилізацію знятих з експлуатації авто
Президент України Віктор Янукович підписав закон № 421-VII про утилізацію знятих з транспортних засобів. Про це повідомляється на сайті Верховної Ради України.
Закон підписаний Президентом 31 липня 2013 р.
Нагадаємо, 4 липня 2013 р. Верховна Рада України прийняла в першому читанні урядовий проект закону № 0936 "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів", за який проголосували 233 народних депутати.
Відповідно до закону, базова ставка збору для легкових автомобілів складе 5,5 тис. грн, а для вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки - 38 тис. грн. Підсумкова сума утилізаційного збору залежатиме від спеціального коефіцієнта. Для нових легкових автомобілів значення коефіцієнта становить 86-550% від базової ставки (4,73-30,2 тис. грн) залежно від об'єму двигуна, а для машин старше трьох років - 530-3501% (29,1-192, 5 тис. грн). Для нових вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки коефіцієнт складе 50-290% (19-110,2 тис. грн), а для старих - 88-1180% (33,4-448,4 тис. грн).
Відповідно до закону, вітчизняні виробники автомобілів, що мають повний цикл виробництва, зможуть проводити утилізацію самостійно. Збір, сплачений ними, буде направлятися на спеціальний банківський рахунок, з якого можна буде фінансувати організацію утилізаційних потужностей. Таких підприємств в Україні зараз лише два: "Укравто" і "Богдан". Голова правління Запорізького автозаводу (входить в "Укравто") Микола Євдокименко вчора відмовився коментувати документ до моменту його вступу в силу, а в корпорації "Богдан" раніше заявляли про підтримку цього законопроекту.
Також, закон передбачає створення при Міністерстві екології та природних ресурсів фонду охорони навколишнього середовища, куди і буде зараховуватися 70% надходжень від податку. Плануються надходження до бюджету на рівні 2 - 2,5 млрд грн.
Законом передбачено, що платниками податку з утилізації знятих з експлуатації ТЗ є особи, які здійснюють ввезення на митну територію України транспортні засоби та кузови у митному режимі імпорту і виробництво (виготовлення) транспортних засобів на митній території України; набувають транспортні засоби в осіб, які не є платниками цього податку.
Нагадаємо, що минулого року Україну стрясали дискусії про введення утилізаційного збору на автомобілі. Кабмін пропонував поширити збір не тільки на російських (бо як Росія першою ввела утилізаційний збір щодо українських автомобілів), а й інших імпортерів.
Читайте також: ВР ввела екологічний податок на утилізацію знятих з експлуатації авто
Слід зазначити, що Україна раніше приєдналася до позову СОТ проти Росії, яка ввела утилізаційний збір. Проте пізніше Україна і сама ввела подібний податок, що викликало обурення в ЄС. В Євросоюзі заявили, що утилізаційний закон в його нинішньому вигляді викличе відповідні заходи, ЄС буде скаржитися на Україну в СОТ точно так само, як він це робить у відношенні Росії.
Незважаючи на це, Україна збирається приєднатися до консультацій, ініційованих Європейським Союзом в рамках СОТ з питання дії утилізаційного збору на автомобілі в Росії.