Введення імпортних мит на іномарки позитивно відбилося на роботі українського автопрому, - експерт
Введення мит на імпортні автомобілі знизило їх привабливість і призвело до скорочення обсягів продажів. У той же час, українським виробникам вдалося поліпшити свої показники за обсягами збуту. Дана тенденція буде надавати не тільки позитивний вплив на автомобілебудівну галузь, але і допоможе поліпшити торговельний баланс, сказав старший аналітик з машинобудівної галузі інвесткомпанії «АРТ Капітал» Олексій Андрейченко, коментуючи травневі підсумки продажів нових автомобілів.
«Травневий спад був прогнозований після того, як українці в квітні кинулися в автосалони купувати імпортні машини за старими цінами. Спад на ринку може протривати в перші місяці літа, в той час як попит на нові машини буде накопичуватися. Але на продажах машин вітчизняного випуску це, швидше за все, не позначиться. Продажі «Богдан Моторс» і Укравто не постраждали від збільшення імпортних мит», - зазначив Андрейченко.
Він підкреслив, що вже перші результати від введення мит на іномарки зарубіжного виробництва дають можливість позитивно оцінити дії української влади в цьому напрямку. «Для Міністерства економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) зниження частки імпорту повинно послужити позитивним сигналом того, що мита на імпортні авто починають позитивно впливати на торговий баланс», - резюмував Андрейченко.
Раніше глава МЕРТ Ігор Прасолов заявив, що мита - тимчасовий захід, яка допоможе українським автомобілебудівним підприємствам зміцнити свої позиції на внутрішньому ринку, залучити на свої потужності збірку іноземних автомобілів, а також скоротити обсяги імпорту, які вимивають з країни валюту. Так, компанія Geely заявила про можливість збірки своїх автомобілів на території України. Крім того, Ігор Прасолов під час зустрічі з послом Японії в Україні Тоічі Саката запросив японські компанії побудувати завод з виробництва автомобілів на території нашої країни. «Ми хотіли б створити такі умови, щоб відомі японські автовиробники будували заводи на території України і випускали на нашій території лінію своїх автомобілів», - сказав глава МЕРТ.
Статистика продажів у травні показала 25%-ве зниження продажів до 15,1 тис. авто. ЗАЗ вийшов на перше місце, продавши в травні 1688 машин і зайнявши 11,1% ринку. Hyundai спустився на друге з 1413 машинами та часткою ринку 9%. Частка імпортних автомобілів в загальних обсягах продажів впала з 92% у квітні до 79% у травні.
Читайте також: Світове виробництво легкових автомобілів за результатами І квартал 2013 р. збільшилося на 0,2% - до 16,3 млн авто