ВРУ прийняла за основу законопроект про засади кібербезпеки України
За документ проголосували 235 депутатів ВРУ
Парламент підтримав за основу у першому читанні законопроект №2126а "Про основні засади забезпечення кібербезпеки України". За документ з другого разу проголосували 235 депутатів ВР (спочатку 215 нардепів), передає кореспондент РБК-Україна.
"Метою проекту Закону є створення національної системи кібербезпеки як сукупності політичних, соціальних, економічних та інформаційних відносин разом із організаційно-адміністративними та техніко-технологічними заходами шляхом комплексного підходу у тісній взаємодії державного і приватного секторів та громадянського суспільства", - зазначають автори проекту закону.
Зокрема, у законопроекті зроблено акцент на суспільній складовій, приватно-державному партнерстві як базових вимогах забезпечення кібербезпеки – йдеться про спільну роботу всіх, а не тільки держави, її правоохоронних органів та Воєнної організації; структуровані положення щодо національної системи кібербезпеки, напрямів її роботи та принципів координації і взаємодії.
Також уточнено зміст понять "кібербезпека" і "кіберзахист" та, відповідно, розмежовані об’єкти кібербезпеки/кіберзахисту.
Так визначається, що кіберзахист – заходи, пов’язані та спрямовані на безпеку систем та інформаційних ресурсів; кібербезпека – більш широке поняття, яке включає дії та заходи, пов’язані з безпекою осіб та суспільних відносин, зокрема заходи правоохоронного, розвідувального, контррозвідувального, оперативно-розшукового, а також політичного, інформаційного, суспільно-просвітницького характеру та безпосередні заходи кіберзахисту.
Проектом закону визначається також поняття "критично важливі об’єкти інфраструктури", у тому числі, визначено основні критерії можливого віднесення підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності, до переліку таких об’єктів.
Документом вводиться поняття національних електронних інформаційних ресурсів, що пов’язано з необхідністю кіберзахисту масиву інформації, безпека обігу (цілісність, доступність) якої також має забезпечуватися (бібліотечні, навчальні фонди, інші масиви важливої суспільної, історичної, іншої інформації, яка не підпадає під поняття "державні інформаційні ресурси та інформація, необхідність захисту якої встановлена законом".
Передбачається також запровадження системи аудиту інформаційної безпеки критично важливих об’єктів інфраструктури.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що Рада планує дозволити зберігання інформації держорганів в хмарних сховищах.