Ринок медіареклами в 2011 р. зріс лише на 19,7% порівняно з 27,5% роком раніше (що становить 7,8%) і майже 30% зростанням в докризові роки, досягнувши 8,1 млрд грн, повідомили вчора у Всеукраїнській рекламної коаліції (ВРК). Про це повідомляє видання "Комерсант-Україна".
Обсяг ринку телереклами збільшився всього на 24% (до 3,3 млрд грн) проти 34% в 2010 р., а реклами в пресі - на 10,2% (до 2,4 млрд грн) проти 17%.Ринок інтернет-реклами, який у минулому році подвоївся, цього року зріс лише на 57%, до 440 млн грн. Втім, у ВРК відзначають, що такі темпи обумовлені зміною методики підрахунку контекстної реклами. Стабільні темпи зростання збереглися тільки в зовнішній рекламі - її обсяги зросли на 25%, до 1 млрд грн. Обсяг ринку телереклами збільшився всього на 24% (до 3,3 млрд грн) проти 34% в 2010 р., а реклами в пресі - на 10,2% (до 2,4 млрд грн) проти 17%.Ринок інтернет-реклами, який у минулому році подвоївся, цього року зріс лише на 57%, до 440 млн грн. Втім, у ВРК відзначають, що такі темпи обумовлені зміною методики підрахунку контекстної реклами. Стабільні темпи зростання збереглися тільки в зовнішній рекламі - її обсяги зросли на 25%, до 1 млрд грн.
Директор дослідницької компанії Cortex Андрій Колесник вважає, що ця оцінка ВРК є занадто оптимістичною,. "За нашими даними, телесегмент виріс максимум на 10%". Деякі компанії не змогли виконати заявлені агресивні плани продажів, а в їх штаб-квартирах побоюються повторення кризи", - говорить CEO комунікаційної групи Aegis Media / GMG Олександр Гороховський.
Прогнози на 2012 р. теж невтішні. За оцінками ВРК, ринок збільшиться всього на 14,5%, до 9,2 млрд грн. Зростання у сегменті телевізійної реклами становитиме 15%, до 3,8 млрд грн, а реклами в пресі - 9%, до 2,7 млрд. Інтернет-реклама збереже темпи зростання на рівні 32%. На тлі інших сегментів виглядає значним і зростання зовнішньої реклами - на 20%, до 1,2 млрд грн. "Якщо цього року альянс найбільших продавців телереклами (група" Інтер ", StarLight Media і" Медіа Група Україна ") займав велику частину ринку і міг контролювати зростання цін, то в 2012 році розподіл сил зміниться. Ринок стане більш конкурентним, а значить, канали будуть боротися за клієнтів, і зростання цін не буде таким істотним ", - відзначає віце-президент ADV Group Ukraine Олександр Барановський. У цьому році на частку альянсу припадало понад 60% всіх телеглядачів в країні, а "1 +1" збирав близько 10% глядачів. У 2012 році StarLight Media та "Інтер" збережуть лідерські позиції з часткою ринку 50,7%, а "Україну" і "1 +1" зможуть зібрати 24,6%. "За нашими оцінками, в 2012 році пряма телереклама збільшиться максимум на 10%, спонсорство - на 15%", - відзначає керівник продажів одного з найбільших телеканалів.
Не принесе пожвавлення ринку і Євро-2012, стверджує Колесник. "Ми стежили за великими футбольними подіями за кордоном, вони практично не вплинули на ринок", - говорить він. Керівник відділу продажів телеканалу "України" (отримав право показу більшості матчів за участю української збірної) В'ячеслав Булавін оцінював потенційний дохід каналу від показів в 3-4 млн євро. Справа в тому, що пріоритетне право на розміщення реклами до і після гри, а також у спортивних передачах про турнір мають офіційні спонсори чемпіонату - всього десять компаній, серед яких Coca-Cola, Hyundai-KIA, Carlsberg, McDonald `s і Adidas. "При цьому за контрактом з UEFA пряма реклама повинна бути неконкурентною - тобто в одному рекламному блоці, скажімо, з Carlsberg, не може бути розміщена реклама іншого виробника пива. А враховуючи кількість спонсорів, вони покривають практично всі категорії товарів", - говорив вінраніше.
Втім, завдяки парламентським виборам ринок може розраховувати на додаткове зростання на 3-5 п. п., вважає Гороховський. У цьому випадку ринок збільшиться на 17,5-19,5% проти 19,7% цього року. "Політичний сезон додасть близько 100 млн грн до зовнішньої реклами та до 500 млн грн до телевізійної", - прогнозує Колесник.