Верховна Рада України прийняла в другому читанні закон «Про морські порти» (№9712). За відповідний урядовий законопроект, спрямований на розвиток портової галузі, проголосували 248 народних депутатів при мінімально необхідних 226 голосах. У першому читанні документ був прийнятий 21 лютого ц.р.
Закон передбачає оренду або концесію причалів строком до 49 років. Також гарантується право приватної власності на причали, побудовані до вступу в силу цього закону за рахунок приватних інвестицій, і внесені до Реєстру гідротехнічних споруд. Будівництво причалів державної форми власності за рахунок приватних коштів буде здійснюватися на компенсаційній основі, згідно загальноприйнятій світовій практиці в цій галузі.
Документом передбачається можливість відчуження земельних ділянок, що знаходяться в приватній власності - з метою розвитку існуючих або будівництва нових портів.
Крім того, закон визначає залучення приватних інвестицій в об'єкти портової інфраструктури на основі договорів концесії, оренди та інших видів державно-приватного партнерства. Умови конкурсу можуть передбачати оренду земельних ділянок строком до 49 років переможцем торгів.
Нагадаємо, 3 листопада 2011 р. ВР прийняла депутатський закон «Про морські порти України», який розглядався протягом дев'яти років. Даний закон був ветований Президентом Віктором Януковичем і відправлений з дорученням Кабміну на доопрацювання з метою створення нового зваженого документа.
Віце-прем'єр міністр інфраструктури Борис Колесніков також критикував ветований главою держави закон за недоробки по частині захисту екології. Проте, Колесніков також підкреслив, що в урядовому законопроекті збережена філософія раніше ветованого аналогічного документа. «Щоб за державою залишилася причальна стіна і підходи. Все інше має бути приватним. Чим більше буде інвесторів, тим краще для українських портів», - зазначив, зокрема, віце-прем'єр.