ua en ru

ВР прийняла за основу законопроект про створення житлового фонду банківського управління

Верховна Рада України (ВР) прийняла в першому читанні і за основу законопроект № 9093 від 2 вересня 2011 р. "Про фонди банківського управління", ініційований народним депутатом від ПР Віталієм Хомутинником і Володимиром Поляченко, народним депутатом від НУ-НС.За ухвалення законопроекту проголосували 326 народних депутатів.
Законопроект передбачає розширення діяльності фондів банківського управління (ФБУ) шляхом створення нового його виду - житлового ФБУ, як способу накопичення коштів його учасниками для придбання житла або інвестування будівництва житла учасниками ФБУ.
Також, законопроект передбачає наступні вимоги до банків-управителів ФБУ: насамперед це банк, який має сплачений статутний капітал у розмірі не менше 200 млн гривень, є зберігачем цінних паперів і не менше п'яти років поспіль здійснює довірче управління коштами.
Крім того, передбачувані законопроектом зміни законів України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" і "Про недержавне пенсійне забезпечення", будуть спрямовані на вдосконалення системи недержавного накопичувального пенсійного забезпечення в частині впровадження в ці закони, зокрема, таких фінансових інструментів і механізмів, як фонди банківського управління. Запропоновані зміни до законодавчих актів України стосуються розширення можливостей застосування механізмів залучення коштів юридичних і фізичних осіб у фонди банківського управління, їх накопичення і зберігання, довірчого управління цими коштами з направленням на будівництво житла, посилення захисту майнових прав учасників, а також підвищення рівня соціального захисту неповнолітніх і літніх людей. Мова йде про необхідність створення корпоративних рахунків в межах кожного з ФБУ. Такий рахунок відкриватиме юридична особа - роботодавець, а вигодонабувачами за цим рахунком будуть призначатися працівники підприємства або їх неповнолітні діти.
Основними завданнями закону є підвищення рівня соціального захисту неповнолітніх та людей похилого віку, а також вдосконалення організаційних норм та економічних механізмів стимулювання житлового будівництва та впровадження системи житлових накопичень, заснованої на довірчому управлінні коштами населення.