Верховна Рада України (ВР) сьогодні, 7 липня, ухвалила у другому читанні та в цілому законопроект "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення деяких норм Податкового кодексу України)", котрий, зокрема, передбачає звільнити від сплати єдиного соціального внеску пенсіонерів та інвалідів, які працюють на спрощеній та загальній системі оподаткування та не використовують працю найманих працівників.
Відповідний проект (№ 8217 від 12.03.2011 р.), ініційований головою комітету ВР з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики, нардепом від Партії регіонів Віталієм Хомутинніком, підтримали 264 народних депутатів.
Під час представлення документу, Хомутиннік зазначив, що документ має задовольнити вимоги влади, бізнесу та громадянського суспільства. За його словами, більшість пропозицій малого та середнього бізнесу було враховано у законопроекті.
Зокрема, визначено, що порядок видачі податкової поруки визначається центральним органом державної податкової служби за погодженням з Національним банком України, а порядок її реєстрації - центральним органом державної податкової служби.
Згідно із ухваленим актом, податковим періодом може бути: календарний рік; календарне півріччя; календарний квартал; календарний місяць; календарний день.
Порядок контролю митними органами за сплатою платниками податків податку на додану вартість, акцизного податку та екологічного податку встановлюється спільним рішенням центрального органу державної податкової служби та спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі митної справи.
Податковий кодекс доповнено положенням, яке передбачає, що з платниками податків, які подають звітність в електронній формі, листування з органами державної податкової служби може здійснюватись засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису. На вимогу платника податків, який отримав документ в електронній формі, орган державної податкової служби надає такому платнику податків відповідний документ в паперовій формі протягом трьох робочих днів з дня надходження відповідної вимоги (в письмовій або електронній формі) платника податків.
Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності, згідно із законом, є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність електронного цифрового підпису платника податку.
Центральний орган контролюючого органу проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов'язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню.
Прийнятим законопроектом встановлено, що посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, наступних документів:
платника податку, який перевіряється, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби; направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об´єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім´я, по батькові фізичної особи
копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом платнику податків (його посадовим (службовим) особам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення вказаних документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
У прийнятих змінах до Податкового кодексу залишилося невирішеним питання включення у валові витрати витрат, понесених на придбання в "единщиків" товарів і послуг, що ускладнить операції між малим і крупним бізнесами.
Нагадаємо, 16 червня ВР ухвалила рішення перенести на наступний пленарний тиждень розгляд у другому читанні даний законопроект. Тоді дану пропозицію вніс профільний комітет з метою завершення напрацювання "повністю уніфікованого" Податкового кодексу України.
19 квітня ц.р. ВР прийняла за основу зміни до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких норм, тоді його підтримали 263 народних депутатів.