ВР ухвалила в першому читанні законопроект, який дозволяє акціонувати залізничний транспорт
Верховна Рада Україна прийняла в першому читанні і за основу урядовий законопроект № 9337 від 24 жовтня 2011 р. про особливості освіти державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування. За відповідний законопроект проголосували 229 народних депутата з мінімально необхідних 226.
Так, згідно з проектом закону створення, реорганізація та ліквідація товариства здійснюються за рішенням Кабінету міністрів України.
Товариство створюється як публічне акціонерне товариство, 100% акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, що реорганізовуються шляхом злиття.
У статутній капітал створюваної компанії вноситься майно залізничного транспорту загального користування, 100% акцій підприємств з ремонту рухомого складу, право користування земельними ділянками "Укрзалізниці", магістральні залізничні лінії, станції, енергопідстанції та інше профільне майно.
Проект закону забороняє відчуження акцій створюваної компанії: "У держвласності знаходяться 100% акцій товариства, які заборонено відчужувати, передавати в управління, заставу".
Закон забороняє приватизацію або відчуження магістральних залізничних ліній, станцій, споруд, які прямо залучені до процесу забезпечення перевезень, контактної енергомережі, систем контролю перевезень.
Актуальність розробленого проекту закону обумовлена необхідністю прийняття кардинальних заходів щодо вдосконалення системи управління залізничним транспортом, розмежування функцій державного і господарського управління галуззю, які на сьогоднішній день виконуються Державною адміністрацією залізничного транспорту України.
Метою законопроекту є створення умов щодо підвищення ефективності його функціонування для задоволення потреб національної економіки і населення в перевезеннях.
В даний час в структуру "Укрзалізниці" входять шість регіональних залізниць, 22 тис. км залізничних шляхів, 7 заводів по ремонту складу і виробництва шпал і близько 20 інших підприємств і центрів.