ВР прийняла за основу зміни до Податкового кодексу для поліпшення інвестиційного клімату
Верховна Рада України прийняла за основу законопроект №5368 зі змінами до Податкового кодексу, спрямованими на поліпшення інвестиційного клімату. Законопроект підтримав 241 депутат ВР, передає кореспондент РБК-Україна.
При цьому за скорочену процедуру підготовки проекту закону до другого читання проголосували 233 парламентаря.
Зміни в частині адміністрування
Проектом передбачається адміністрування всіх баз даних Міністерством фінансів чи держпідприємством при Мінфіні (замість Державної фіскальної служби) та запровадження ведення єдиної бази індивідуальних податкових консультацій на веб-сайті ДФС.
Відповідно до проекту, планується запровадження повноцінного електронного кабінету платника податків (доступ до всієї податкової інформації про платника, проведення звірки розрахунків з бюджетом, заповнення та подання податкової звітності, управління надміру сплаченими коштами, реєстрація податкових та акцизних накладних, інформування про перевірки та надання актів або довідок перевірок, листування з контролюючим органом).
Також пропонується змінити критерії належності платника податків до категорії великих платників податків: збільшено показник сплати платежів до державного бюджету за платежами, які контролюються ДФС, з 12 до 20 млн гривень; критерій доходів, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування змінено на критерій загального обсягу постачання у розмірі 1 млрд гривень.
Законом планується ліквідація податкової міліції та створення нового органу – Фінансова поліція, діяльність якого регламентуватиметься окремим законом.
Зміни в частині трансфертного ціноутворення
Документом з метою зменшення адміністративних витрат підприємств малого бізнесу пропонується для визнання операцій контрольованими:
- річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухобліку, збільшити з 50 до 150 млн гривень за податковий (звітний) рік;
- обсяг господарських операцій платника податків з одним контрагентом, визначений за правилами бухобліку, збільшити з 5 до 10 млн гривень за податковий (звітний) рік.
При цьому з метою спрощення та покращення адміністративних процедур пропонується вдосконалити критерії щодо включення країн до переліку держав (територій), операції з резидентами яких визнаються контрольованими; запровадити механізм визначення біржової ціни на підставі форвардного або ф’ючерсного контракту; вдосконалити поняття "попереднього узгодження ціноутворення"; передбачити штрафні санкції за несвоєчасне подання звіту про контрольовані операції та документації з трансфертного ціноутворення тощо.
Зміни в частині податку на прибуток
Зазначимо, що законом пропонується запровадження на період до 31 грудня 2021 року податкових канікул (застосування нульової ставки податку на прибуток підприємств), для підприємств у яких річний дохід не перевищує 3-х мільйонів гривень та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) працівників є не меншим, ніж дві мінімальні заробітні плати, за умови відповідності критеріям:
- утворених в установленому законом порядку після 1 січня 2017 року;
- діючих, у яких протягом трьох послідовних попередніх років, щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує 3 мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;
- які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 1 січня 2017 року та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів робіт, послуг) становив до 3-х мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.
Зміни в частині ПДВ
Проектом передбачається удосконалити систему електронного адміністрування ПДВ:
- повернення переплат платника податку виключно на рахунок в СЕА, зарахованих до бюджету з такого рахунку;
- збільшення терміну реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування до таких податкових накладних в ЄРПН (з 180 до 365 календарних днів) із одночасним встановленням штрафу щодо відсутності такої реєстрації у розмірі 50% від суми ПДВ, а також встановлення штрафу при порушенні термінів реєстрації всіх податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, в тому числі складених неплатникам податку (за виключенням певних операцій);
- запровадження єдиного публічного Реєстру заяв на бюджетне відшкодування ПДВ, відповідного до якого орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів буде в автоматичному режимі перераховувати кошти, які підлягають відшкодуванню з бюджету;
- запровадження публічного Тимчасового Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 1 лютого 2016 року, та по яких станом на 1 січня 2017 року суми податку на додану вартість не відшкодовані з бюджету;
- уточнення терміну подання заяви щодо відмови від використання пільги з ПДВ по операціях з постачання на митній території України вугілля, яка подається до настання звітного періоду, в якому платник податку не передбачає використання зазначеної пільги (сьогодні протягом такого періоду).
Нагадаємо, Рада обмежила доступ іноземної друкованої продукції антиукраїнського змісту.