Пропонується скасувати обов'язок ведення книги обліку доходів для ФОП 1 та 2 групи спрощенців
Верховна рада України підтримала за основу у першому читанні законопроект №2524 "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців", передає кореспондент РБК-Україна.
За законопроект проголосували 299 нардепів.
Документом пропонується покращити електронну взаємодію з податковим органом. Копії податкових повідомлень-рішень та інші документи, які податковий орган надсилає платнику, будуть також відображатися в електронному кабінеті.
Планується визначити, що контролюючий орган повинен вести листування з платниками податків, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет.
Законопроектом також передбачається:
Підкреслимо, проектом пропонується скасувати вимогу обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та книгу обліку доходів та витрат, а також скасувати обов'язок ведення книги обліку доходів для ФОП 1 та 2 групи спрощенців та 3 групи, які не є платниками ПДВ.
При цьому встановлюється, що такий платник податків за власним бажанням може вести книгу обліку доходів у паперовому або електронному вигляді. Відповідальність у вигляді штрафів за неведення або помилки у книзі доходів настає, тільки якщо такий платник повідомив про бажання вести книгу обліку доходів.
Крім того, з переліку функцій електронного кабінету платника податків виключаються функції, пов’язані зі здійсненням митної діяльності, що обумовлено розділенням податкової та митної служб України.
Нагадаємо, раніше у комітеті з питань фінансової, податкової та митної політики анонсували розробку відповідного законопроекту.
Як писало РБК-Україна раніше, комітет з питань антикорупційної політики рекомендував ВР прийняти за основу законопроект №2166, який повинен усунути податкову дискримінацію для ФОП.