Військова прокуратура Польщі спростувала повідомлення про сліди вибухівки на уламках літака Качинського
Військова прокуратура Польщі на спеціально скликаній прес-конференції спростувала повідомлення місцевих ЗМІ про те, що польські експерти виявили сліди вибухових речовин на уламках президентського літака Ту-154, що розбився в Смоленській області 10 квітня 2010 р. Як заявив глава окружної військової прокуратури Варшави полковник Іренеуш Шелаг, матеріали, опубліковані в газеті Rzeczpospolita, містять цілий ряд неточностей і невірних трактувань, які надають цим повідомленням невиправдано сенсаційний характер.
Прилади, що використовувалися при обстеженні уламків літака на місці катастрофи, дійсно зреагували на присутність тротилу і нітрогліцерину, пояснив Шелаг, однак підтвердити наявність слідів вибухівки можуть тільки лабораторні дослідження. "На місці катастрофи при бажанні можна виявити майже всю таблицю Менделєєва", - сказав прокурор.
На даний момент військова прокуратура Польщі як і раніше не має в своєму розпорядженні ніяких свідчень умисного характеру аварії, вказав Шелаг.
Раніше сьогодні польська преса повідомила, що експерти виявили сліди вибухівки на уламках літака екс-Президента Польщі Леха Качинського. Польські слідчі та експерти, які обстежували останки літака в Росії, нібито виявили сліди тротилу і нітрогліцерину на крилах і в салоні, в тому числі на 30 сидіннях. Однак ряд спостерігачів відразу вказав на те, що сліди підозрілих речовин могли насправді бути пов'язані з хімічним складом грунту в районі катастрофи, де проходили бої у Велику вітчизняну війну, а пізніше здійснювалися військові випробування.
Нагадаємо, літак Качинського розбився 10 квітня 2010 р. при заході на посадку на аеродром Північний в Смоленську. Загинули всі, хто 96 осіб, які знаходився на борту, включаючи Президента Польщі, його дружину, вісім членів екіпажу та багатьох високопоставлених представників польської влади.
Міжнародний авіаційний комітет (МАК) 12 січня 2011 р. оприлюднив остаточну доповідь про розслідування авіакатастрофи. Технічна комісія однозначно поклала відповідальність за трагедію на пілотів, які вирішили не йти на запасний аеродром всупереч несприятливим метеоумовам, а непрямою причиною падіння літака була названа недостатньо кваліфікована підготовка борту і екіпажу. Крім того, експерти МАК прийшли до висновку, що пілоти президентського Ту-154 діяли в умовах психологічного тиску з боку високопоставлених пасажирів лайнера, в тому числі головнокомандувача Військово-повітряними силами Польщі Анджея Бласіка, в крові якого після смерті був виявлений алкоголь.
Разом з тим польська сторона неодноразово висловлювала незгоду з результатами розслідування МАК. Так, за матеріалами польського розгляду, керівництво російських диспетчерів змусило останніх давати команди на посадку літака на аеродромі під Смоленськом, незважаючи на погані погодні умови. Вони також звинувачували Москву в спробах сховати або підробити документи, які були необхідні для розслідування. В остаточному звіті польської комісії з розслідування причин аварії говориться, що причиною катастрофи Ту-154 Качиньського під Смоленськом стали зниження нижче мінімальної висоти при надмірній швидкості зниження в складних метеорологічних умовах і запізнювання відходу на друге коло.
Читайте також: Причиною авіакатастрофи під Смоленськом стали дії екіпажу