Vodafone посилив захист клієнтів від посягань шахраїв. Зокрема, з урахуванням нових шахрайських схем, були розроблені алгоритми додаткової верифікації клієнта, що знижують шанси шахраїв отримати дублікат SIM-карти клієнта.
Заміна SIM-карти внаслідок її пошкодження, втрати телефону або необхідності заміни на карту з підтримкою 4G є однією з найчастіших причин звернення клієнтів до оператора. Для того, щоб убезпечити своїх клієнтів від дій шахраїв, Vodafone постійно актуалізує власні алгоритми верифікації клієнтів при заміні SIM-карти. Оператор взаємодіє з банками для впровадження рішення, яке допоможе банківським клієнтам проходити верифікацію, що не ґрунтується виключно на номері телефону.
Важливою складовою захисту залишається поінформованість та пильність самих користувачів мобільного зв'язку. Vodafone пропонує прості правила, які допоможуть уникнути неприємностей:
Дотримання цих простих правил допоможе не стати жертвою найбільш поширених сьогодні схем дій шахраїв, спрямованих на доступ до SIM-карти. Топ-3 шахрайських схем виглядають сьогодні так:
1. «Дзвінок від оператора». Шахрай телефонує абоненту, називається «співробітником» оператора мобільного зв'язку та з'ясовує в абонента персональну інформацію про дзвінки та номери, з яких власник SIM-карти спілкується частіше, дії з рахунком, тощо.
2. «Дзвінок через месенджер». Шахрай прив'язує один з інтернет-месенджерів на своєму смартфоні до номера телефону потенційної жертви. Для цього обманом дізнаються в абонента код підтвердження для реєстрації в месенждері – телефонують абоненту, просять під різними приводами назвати отриманий у повідомлені код. Далі використовують месенджери для дзвінків в контактні центри від імені власника номера.
Подібна схема використовується і коли шахрай намагається зареєструватися від імені власника SIM-карти в інтернет-помічникові на сайті оператора. При цьому власникові SIM-карти приходить SMS-повідомлення з кодом для верифікації. Шахрай телефонує власнику SIM-карти та під різними приводами просить повідомити отриманий код. Далі використовують персональну інформацію, доступну абоненту в інтернет-помічникові для ідентифікації при отриманні дубліката SIM-карти.
3. «Повідомлення від банку/мобільного оператора про блокування картки». З приватного номера клієнту надсилають повідомлення від імені банку чи мобільного оператора: «Вашу картку заблоковано. Зверніться за номером…». Під час дзвінка дізнаються персональну інформацію: секретні коди або кодові слова, історію дзвінків, тощо.
Про Vodafone
Vodafone – одна з найбільших світових телекомунікаційних компаній, що надає широкий спектр послуг, включаючи мобільний голосовий зв'язок, передачу даних, обмін повідомленнями, фіксований інтернет і кабельне телебачення. Оператор працює в 26 країнах, має партнерські угоди з операторами 48 країн та надає послуги фіксованого широкосмугового доступу в інтернет на 19 ринках. Станом на 31 грудня 2017 року Vodafone надає послуги 529,1 мільйонам абонентів мобільного зв'язку і 19,3 мільйонам користувачів фіксованого інтернету. Більш детальна інформація на сторінці www.vodafone.com.