Влада Франції звинуватила Hyundai і Kia в демпінгу
Влада Франції звинуватила провідних південнокорейських автовиробників Hyundai Motor і Kia Motors в демпінгу. Останнім часом Hyundai та Kia активно витісняють на європейському ринку місцевих виробників, які підозрюють їх у нечесній конкуренції. Ситуацію посилює економічна рецесія в Європі, яка змушує європейські автомобільні компанії скорочувати виробництво і звільняти співробітників.
"Ці два бренди Hyundai та Kia, конкурують з нашими виробниками в неприйнятних умовах демпінгу", - заявив міністр промисловості Франції Арно Монтебур. За його словами, антидемпінгові заходи можуть бути введені в рамках угоди про вільну торгівлю між ЄС і Південною Кореєю, яка набула чинності в травні цього року. Монтебур, однак, не став розкривати деталей можливих санкцій.
Висновок про те, чи торгують корейські автокомпанії своєю продукцією за цінами не нижче тих, що виставляють на своєму ринку, повинна зробити Єврокомісія. Її представники поки відмовляються від коментарів, повідомила The Wall Street Journal.
Загострення конкурентної боротьби відбувається на тлі зниження споживчої активності в Європі через боргову кризу. За останні п'ять років Європейський автомобільний ринок скоротився на 23%, а до кінця цього року може просісти ще на 8%. В першу чергу це б'є по місцевим компаніям, половина збуту яких припадає на країни ЄС. Як наслідок, європейські автоконцерни змушені скорочувати тисячі співробітників і закривати свої заводи в Західній Європі. Про подібні плани цього літа, зокрема, оголосили Peugeot Citroen і Renault.
Hyundai та Kia, які разом з обсягами продажів автомобілів займають п'яте місце в світі, навпаки, нарощують збут продукції в Європі, незважаючи на рецесію. За даними Міністерства промисловості Франції, постачання південнокорейських автомобілів в ЄС у січні-лютому виросли на 50% порівняно з аналогічним періодом 2011 року. При цьому зростання йшло за рахунок збільшення продажів малолітражних дизельних автомобілів, тобто в сегменті, де позиції французьких компаній були традиційно сильні.
Згідно звіту Європейської асоціації автовиробників, Hyundai та Kia в першому півріччі продали в ЄС 391 тис. 511 автомобілів - зростання 17% порівняно з аналогічним періодом минулого року. В результаті їх спільна частка на місцевому ринку виросла з 4,7 до 5,9%. При цьому продажі Hyundai у Франції збільшилися в зазначений період на 30%, у той час як реалізація автомобілів Peugeot і Renault впала на 20 і 17% відповідно.
Південнокорейські компанії із звинуваченнями в адресу не згодні. Вони особливо відзначають, що значна частина їх виробничих потужностей розташовується за межами Кореї. Так, понад 50% автомобілів Hyundai, проданих в ЄС за першу половину цього року, були зібрані на заводах у Чехії, що входить до ЄС, ще 19% ввезені з Індії, 15% - з Туреччини і лише 10% - з самої Кореї. В офіційній заяві Hyundai підкреслюється, що на цьому тлі звинувачення уряду Франції в тому, що компанія продає автомобілі за заниженими цінами, користуючись низькими митними тарифами в рамках угоди про вільну торгівлю, виглядають нелогічними.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що Hyundai-Kia очікує зростання продажів автомобілів в 2012 р. на 6%.