За неофіційними даними, уряд Угорщини веде переговори з азербайджанськими чиновниками з питання про приєднання до нового проекту будівництва трубопроводу, по якому природний газ буде доставлятися з Каспійського регіону на захід - в Південно-Східну і Центральну Європу через території Грузії і Румунії, передає РБК з посиланням на Reuters.
Даний енергетичний проект, що отримав назву Azerbaijan-Georgia-Romania Interconnector (AGRI), за попередніми розрахунками обійдеться сторонам у 1,2-4,5 млрд євро, а його пропускна спроможність буде становити 2-8 млрд куб. м газу на рік. Будівництво може зайняти два роки.
На підтвердження викладеної інформації сьогодні прем'єр-міністр Угорщини Віктор Орбан прибув до Азербайджану для участі в саміті з питань співробітництва в галузі енергетики, де також будуть присутні азербайджанські, грузинські й румунські чиновники.
Як уклали в неофіційних колах, Угорщина може в значній мірі виграти від участі в проекті AGRI, оскільки в даний час країна споживає 14 млрд куб. м газу щорічно, причому 80% з них є продуктом російського імпорту. Разом з тим, як випливає з зроблених раніше заяв Міністерства розвитку та Міністерства закордонних справ Угорщини, інтерес уряду до даного проекту аж ніяк не означає відмови від участі в проекті газопроводу Nabucco, який залишається для країни пріоритетним.
Нагадаємо, Nabucco - проектований магістральний газопровід протяжністю 3,3 тис. км, який піде в обхід Росії з Центральної Азії в країни Євросоюзу, перш за все до Австрії і Німеччини. Його проектна потужність - 26-32 млрд куб. м газу на рік. Спочатку проект трубопроводу Nabucco, представлений в 2004 р., передбачав постачання газу з родовищ Ірану в Перській затоці. У 2006 р. у зв'язку з конфліктом навколо іранської ядерної програми було прийнято рішення змінити проект таким чином, щоб мати можливість поставляти газ із Туркменії, Узбекистану та Азербайджану. Учасниками проекту Nabucco є OMV Gas GmbH (Австрія), Botas (Туреччина), Bulgargaz (Болгарія), SNTGN Transgaz S.A. (Румунія), MOL Natural Gas Transmission Company Ltd. (Угорщина), RWE (Німеччина). Кожен з учасників має рівними частками - по 16,67%. Як очікується, витрати на будівництво можуть скласти 10 млрд євро. Члени консорціуму сподіваються, що проект буде запущений в кінці 2014 р.