Влада поспішає прийняти закон про столицю через виток інформації про негативний висновок Венеційської комісії щодо цього законопроекту.
Про це пише РБК-Україна з посиланням на заяву народного депутата VIII скликання, екс-голови Комітету виборців України Олександра Черненка.
"Зараз починає з’являтися інформація, що законопроєкт 2143-3 "Про місто Київ - столицю України" можуть поставити на голосування вже на поточному або на наступному пленарному тижні, хоча раніше "слуги" обіцяли розглядати його вже після прийняття Закону про місцеві державні адміністрації, щоб надати процесу узурпації хоч якесь логічне обґрунтування", - говорить Черненко.
За його словами, будь-які соцопитування і фокус-групи показують, що кияни не сприймають таке волюнтаристське обмеження повноважень обраного міського голови.
"Чому такий поспіх? Можливо він пояснюється витоком інформації з Венеційської комісії, що зараз готує "розгромні" висновки проєкту. Щоб тоді, коли ці висновки будуть оприлюднені, то закон вже набуде чинності і будь-які апеляції до "венеційки" втратили сенс", - вважає Черненко.
Експерт нагадує, що у жовтні Віталій Кличко у надіслав законопроєкт про столицю на розгляд Венеційської комісії. Джерела у Венеційській комісії повідомили, що на експертному рівні розпочалося опрацювання цього документа. Помічники доповідача з цього питання вже під час загального огляду виявили цілу низку системних неузгодженостей у законопроєкті. Лише перелік зауважень, без аналітичного обґрунтування та постатейного аналізу, сягає кількох сторінок.
"Вибори в Києві не скоро. Навіть вибори до райрад, якщо законопроект буде прийнятий, можна відтермінувати до 2025 року. А отримати доступ до столичних ресурсів хочеться вже зараз. Так само, як хочеться послабити будь-якого політичного конкурента. У даному випадку - київського мера Кличка", - пояснює дії влади експерт.
Як повідомлялося, раніше депутат Київради від "УДАРу Віталія Кличка" Дмитро Білоцерковець заявляв, що законопроект про столицю, який буде розглянутий у четвер, суперечить Конституції і дає можливість центральній владі чинити тиск на місцеве самоврядування.