Венесуела відмовилася від закупівлі літаків Ан-148 на користь китайських MA-600, пише сьогодні РБК daily.
Міністерство оборони Венесуели припинило переговори з російською корпорацією "Іркут" (велися через "Рособоронекспорт") про можливість закупівлі 20 літаків Ан-148. Як зазначають джерела РБК daily, знайомі з переговорами, формальною причиною відмови стали поширювані в послід її час матеріали про перші підсумки експлуатації лайнерів в ГТК "Росія". В той же час, як визнають джерела РБК daily, причина криється в тому, що у Венесуели немає засобів для покупки даних літаків, а китайська сторона пропонує 100-процентне експортне фінансування і пільгове кредитування при покупці продукції китайського авіапрома. Саме у зв'язку з цим венесуельський лідер Уго Чавес відмовився від планів поїздки на воронежський авіазавод.
В той же час вибір Міністерства оборони Венесуели учасникам ринку не зрозумілий, оскільки країна вибрала не прямого конкурента російського Ан-148 - китайський ARJ21, а турбогвинтовий МА-600 (аналог російського Ан-24). Літак почав літати в 2008 р. і оснащений канадськими двигунами Pratt & Whitney Canada, а також що американськими комплектують у складі комплексу авіоніки.
Про те, що контракт дійсно готувався до підписання, мовиться в презентації бізнес-плану виробництва Ан-148 корпорації "Іркут", згідно якій Венесуелі мало бути поставлене 20 літаків Ан-148-100В/Е в пасажирській версії (інші поки не сертифіковані). Перші постачання повинні були початися у 2015 р. (два лайнери) і далі протягом чотирьох років по чотири-п'ять літаків. "Стратегічно важливими ринками не тільки для Ан-148, але і для іншої російської високотехнологічної продукції є так звані "країни-ізгої" (Іран, Венесуела, КНДР і деякі інші). Закритий ринок дозволяє не удаватися до цінового демпінгу або спеціалізованих заходів держпідтримки", - наголошується в презентації "Іркута".
Отримати вчора коментар в "Рособоронекспорті" РБК daily не вдалося. Офіційний представник корпорації "Іркут" відзначає, що "корпорація не брала участь в переговорах про постачання Ан-148 Венесуелі". Представник іншого продавця вітчизняних літаків, лізингової компанії ІФК, відзначає, що Венесуела не відмовилася від російської техніки. Так, компанія веде переговори з двома приватними компаніями країни про постачання десяти Ан-158. "Поставлятися вони будуть через венесуельську лізингову компанію, створену ІФК, про що зараз ведуться переговори", - говорить представник компанії. Він визнав, що з початком фінансової кризи переговори про постачання країні одного Іл-96 VIP були припинені і до цих пір не поновлювалися. Вчора на нараді в уряді по підготовці візиту до Росії Уго Чавеса питання постачання російських літаків держорганам Венесуели не піднімалося, стверджує джерело РБК daily в уряді.