ua en ru

ВААІД: ініціатива Яценюка про скасування ввізного мита зробить автомобілі доступнішими для українців

ВААІД: ініціатива Яценюка про скасування ввізного мита зробить автомобілі доступнішими для українців

Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) підтримує ініціативу прем'єр-міністра Арсенія Яценюка про скасування податку на імпорт автомобілів, оскільки це зробить автомобілі доступнішими для українських громадян, заявив директор ВААІД Олег Назаренко в четвер, 7 квітня.

"Станом на сьогоднішній день імпортовані в Україну автомобілі обкладаються ввізним митом, акцизним збором та ПДВ. В даному випадку прем'єр-міністр виступив з ініціативою скасувати саме мито на автоімпорт. Це єдиний можливий варіант лібералізувати податки на автоімпорт", - пояснив Олег Назаренко.

За його словами, ПДВ та акцизний збір в даний час скасувати неможливо, оскільки проти цього виступає МВФ, від якого залежить доля траншу для України.

"Прозвучала фраза "на вживані автомобілі", але, на мою думку, прем'єр-міністр мав на увазі скасування ввізного мита на всі автомобілі", - підкреслив експерт. "В історії СОТ немає випадків, коли мито на один і той же товар була різна: на старі товари – одна, на нові – інша. Це те ж саме, як, наприклад, скасувати мита на Мерседеси, а на БМВ залишити", - аргументував директор ВААІД.

"Я цілком підтримую ініціативу прем'єр-міністра, але з одним застереженням: ввізне мито на автомобілі потрібно скасувати в цілому – як на нові, так і на вживані машини", - заявив Олег Назаренко.

Він назвав неприпустимим поділ громадян на різні сорти: на покупців нових автомобілів, і покупців автомобілів б/у, яким будуть надаватися якісь особливі пільги.

"Головне – що уряд розглядає можливість знизити податки, і це дуже добре", - підкреслив Олег Назаренко.

На думку експерта, ініціативам прем'єр-міністра будуть протистояти представники українського автопрому. "Ми чудово розуміємо, що автоімпортери і укравтопром переслідують різні ціни: якщо ми намагаємося зробити імпортні автомобілі дешевшими і доступнішими для українців, у укравтопрому мета – створити бар'єри для імпорту, щоб розвивалася збірка всередині країни", - зазначив він.

"Я не проти допомогти укравтопром, і зробити це можна дуже легко: компенсувати можливі втрати від ліквідації ввізного мита можна, заборонивши за бюджетні гроші купувати імпортні автомобілі. В Україні близько 2 мільйонів чиновників, і якщо вони будуть купувати тільки продукцію вітчизняного автопрому, він буде забезпечений роботою на найближчі 50 років", - резюмував директор ВААІД.