В Україні 60% доріг потребують капітального ремонту, повідомив під час прес-конференції голова Укравтодору Вадим Гуржос, передає кореспондент РБК-Україна. За його словами, вартість капремонту за міжнародними стандартами в Україні сягатиме в середньому 500 тис. євро на 1 км. "Якщо взяти 70% від 170 тис. км і помножити їх на 500 тис., то вийде сума, яку було страшно показувати на слайді", - сказав В.Гуржос. Він відзначив, що реконструкції доріг в Україні вимагатиме концентрації зусиль всіх гілок влади.
В.Гуржос повідомив, що складні погодні умови цієї зими значно погіршили стан доріг. "Протягом зими ми мали 46 днів замерзання і відтаєння, 74 дні були опади, які продовжуються і в березні", - відзначив чиновник. За його словами, причиною збільшення ямковості доріг є не лише погода, але й інтенсивне використання вантажних автомобілів та низький обсяг капітальних ремонтів доріг внаслідок недофінансування.
"Наразі ми проводимо аварійні ремонти. Це дозволяється нашими відомчими нормами. У нас є техніка, є відповідні ресурси. Однак у першому півріччі треба збільшити обсяги фінансування за рахунок підвищення акцизів на нафтопродукти, використання векселів і держгарантій для іноземних інвесторів, щоб мати фінансові ресурси для капітального ремонту. Також треба залучити додатково приватні компанії для ремонту, адже ми не встигнемо з такою кількістю робіт", - відзначив В.Гуржос.
На його думку, треба також посилити контроль на дорогах за транзитом вантажного транспорту. Він також нагадав, що догляд за міськими та сільськими дорогами проводить місцева влада, яка отримує кошти на це від транспортного збору, але отриманого 1 млрд грн не вистачає на 12 тис. населених пунктів, тому подібна схема фінансування є неефективною.
В.Гуржос також повідомив, що планується створити Держдорінспекцію для забезпечення державного контролю за відповідністю вимогам стандартів, норм та правил технічного стану автомобільних доріг загального користування. В 2011-2012 рр. планується здійснити розмежування системи управління автомобільними дорогами державного та місцевого значення та системи їх утримання.