В Узбекистані у вересні 2011 р. буде запущена перша в Центральній Азії швидкісна залізниця Ташкент-Самарканд, для оснащення якої державна акціонерна залізнична компанія (ДАЗК) "Узбекістон темір йулларі" уклала контракт з іспанською компанією Patentes Talgo SA на суму 38 млн євро, повідомляє РБК з посиланням на прес-службу ДАЗК.
На даний момент в республіці проходить підготовка до прийняття з Іспанії надшвидкісного електропотягу Afrosiyob, який зв'яже Ташкент з Самаркандом. Новий потяг за технічними характеристиками повністю відповідає світовим стандартам і є єдиним не лише в Центральній Азії, а й в усьому СНД. Відстань маршруту в 658 км потяг долатиме за 2 години. Надалі цей маршрут буде продовжено до Бухари і Хіви.
У цьому напрямку відповідно до постанови кабінету міністрів підготовчу роботу проводять всі підприємства та організації республіки, що мають відношення до сфери транспорту і комунікацій. На напрямку Ташкент-Самарканд вся ділянка маршруту огороджується з двох сторін залізобетонними і металевими конструкціями. Швидкісні потяги на цьому напрямку курсуватимуть зі швидкістю до 250 км/год.
Іспанська компанія Patentes Talgo утворена в 1942 р., в даний час 50,1% її акцій належить сімейству Оріоль (Oriol), а решта 49,9% розподілені між фінансовою групою Lehman Brothers і інвестиційною групою MCH Private Equity.
Talgo спеціалізується на розробці, виробництві та обслуговуванні потягів локомотивної і мотор-вагонної тяги для високошвидкісного, далекого та регіонального сполучення, а також обладнання для обслуговування залізничного рухомого складу і систем автоматичної зміни ширини колії. Сучасні потяги Talgo експлуатуються не тільки на далеких сполученнях на головних лініях Іспанії, але й в залізничних мережах США, Німеччини, Фінляндії та Казахстану. У високошвидкісних повідомленнях потяги Talgo можуть експлуатуватися зі швидкістю до 350 км/год.