В Україні за зміну назви "коньяк" винороби мають намір зажадати близько 100 млн євро, - учасник ринку
В Україні за зміну "географічних" найменувань продукції винороби мають намір запросити додаткові інвестиції, зокрема за зміну назви "коньяк" - у розмірі близько 100 млн євро. Про це заявив на прес-конференції голова наглядової ради корпорації "Перший національний холдинг" Валерій Шамотій, передає кореспондент РБК-Україна.
"Ми готові відмовитися від низки назв, які є нестратегічними, але зберегти за собою ті, які були до 1994 р.: такі, як "коньяк Україна", "шампанське України", а також "кагор", "портвейн", "мадера" і "херес". Зберегти використання цих назв в Україні та пострадянському просторі, не претендуючи - за межами країни", - наголосив учасник ринку.
За його словами, якщо буде перехід, то цей період має бути підтриманий додатковими інвестиціями з боку Євросоюзу.
"На зміну цих назв ми виставляємо суму від імені однієї галузі - коньяку - близько 100 млн євро. По 10 млн на рік (протягом) 10 років. Це цифра, яка дозволить сформувати назву, яка буде такою ж сильною", - заявив В.Шамотій.
Нагадаємо, влітку 2010 р. міністр аграрної політики України Микола Присяжнюк заявляв про те, що Україна вимагатиме матеріально-фінансової компенсації за відмову від "географічних назв", зокрема, шампанського та коньяку, під час переговорів із Європейським союзом про ЗВТ.
"Передбачено, що якщо країна до підписання протоколу про ЗВТ, понад 10 років виробляла продукцію під тими чи іншими назвами, за великим рахунком, вона може продовжити її виробляти. Ми можемо отримати під час підписання протоколу про ЗВТ термін, через скільки ми вже не можемо випускати цю продукцію, тобто термін переходу на нові назви. А можемо, отримавши фінансову компенсацію, відразу припинити", - заявив міністр.