В Україні сьогодні, 13 червня 2013 р., набув чинності закон України "Про морські порти України". Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України.
Відповідно до закону, всі без винятку морські порти України та акваторія залишаються у державній власності.
Приватизація об'єктів портової інфраструктури, крім стратегічних об'єктів, в межах морських портів здійснюється відповідно до законодавства про приватизацію.
Об'єктами приватизації є: морські порти, до складу яких входять всі види майна, призначені для їх діяльності; єдині майнові комплекси державних підприємств та акції публічних акціонерних товариств, утворених в процесі корпоратизації на базі цехів, виробництв, ділянок, інших підрозділів державних підприємств; окреме індивідуально визначене майно; акції (частки, паї), що належать державі у статутному капіталі господарських товариств, утворених на базі єдиних майнових комплексів, побудованих за рахунок державних і приватних інвестицій відповідно до інвестиційних договорів та договорів про спільну діяльність. Єдині майнові комплекси державних підприємств і 100% акцій статутного капіталу публічних акціонерних товариств підлягають продажу на конкурентних засадах.
Приватне інвестування в об'єкти портової інфраструктури на території морського порту здійснюється на підставі договорів концесії
"Морська реформа охопила 20 підприємств морської галузі України - 18 державних портів, ДП" Дельта-Лоцман "і Керченську морську переправу. Стратегічні об'єкти інфраструктури цих підприємств перейшли під контроль нового державного підприємства" Адміністрація морських портів України". Зокрема, до таких об'єктів, згідно закону, відносяться гідротехнічні споруди, об'єкти портової інфраструктури загального користування, засоби навігаційного обладнання та інші об'єкти навігаційно-гідрографічного забезпечення морських шляхів, системи управління рухом суден", - йдеться в повідомленні прес-служби.
Крім того, з 13 червня 2013 р. з початком роботи Адміністрації морських портів України (ампули набійки різної довжини) відбудеться розмежування адміністративних функцій та ведення господарської (комерційної) діяльності. Згідно об'єкти державного морського господарства (державне майно) будуть розподілені між ампули набійки різної довжини та державними стівідорними компаніями. Так, стратегічні об'єкти інфраструктури від 20 державних підприємств, в рамках реформи реорганізованих перейдуть до державного підприємства ампули набійки різної довжини і ні в якому разі не підлягають передачі у приватну власність. З цього моменту питання використання виробничої інфраструктури портів державними та приватними стівідорними компаніями будуть вирішуватися шляхом підписання відповідних договорів саме з ампули набійки різної довжини.
Як заявив міністр інфраструктури Володимир Козак, при реорганізації буде заборонено скорочення чисельності працівників. Усі соціальні стандарти і пільги портовиків, передбачені їх галузевою угодою, будуть збережені: "Проведення реформи морських портів - це спосіб зробити їх діяльність більш ефективною і посилити галузь в цілому. Залучення приватних інвесторів дозволить підвищити конкурентоспроможність портів, впровадити нові технології, а значить, залучити більше вантажопотік, який приведе до збільшення кількості робочих місць у галузі. Метою цієї реформи є виведення українських портів на якісно новий рівень".
Читайте також: Кабмін дозволив передачу в концесію всіх морських портів України.