В Україні в неділю, 14 серпня, вступив в силу закон, який дозволяє подавати електронні документи для державної реєстрації "юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Документ набув чинності через дев'ять місяців після того, як в жовтні 2010 р. був прийнятий парламентом. Зроблено це було для того, щоб уряд України міг підготуватися до виконання закону. Проте одна з його разработчіц, депутат від фракції "Наша Україна" Ксенія Ляпіна в інтерв'ю Deutsche Welle, повідомила, що підготовці завадила реорганізація урядових структур.
За словами Ляпіної, держкомітет з питань підприємництва лише в травні передав повноваження з реєстрації підприємств Державній реєстраційній службі України, створеній в рамках Міністерства юстиції. За два дні до введення закону в дію на сайті Мін'юсту замість інструкцій про порядок введення електронної реєстрації з'явився лише проект наказу "Про затвердження порядку подання електронних документів державному реєстратору".
Представники підприємницьких кіл саркастично назвали новий закон "напівелектроною реєстрацією". Гендиректор Спілки малих, середніх і приватизованих підприємств України В'ячеслав Биковець вважає, що електронні документи все одно доведеться підтверджувати паперами, особисто доставленими до органів реєстрації: "Сьогодні, коли відправляєш звітність, від тебе потім вимагають, щоб ти привіз її на папері. Бухгалтери щомісяця здають звіти і на папері, і на дискетах".
Крім того, при подачі електронних документів буде задіяний електронний підпис. За нинішніми правилами, його слід отримувати і щорічно оновлювати шляхом особистого візиту до реєстраторів. Бізнесмену, що відкриває підприємство, обов'язково доведеться ходити до податкової інспекції, органів статистики та до пенсійного фонду. У тексті закону прописана і норма, згідно якої зміни до реєстраційних документів вносяться виключно в колишньому, "паперовому" порядку.
Як пояснила Ксенія Ляпіна, це вимушена незручність, і спрямована вона проти спроб силового захоплення підприємств, що стало бичем економічного життя на Україні: "При першій реєстрації рейдерство неможливо. А ось в порядку внесення змін до документів, особливо акціонерних товариств, ми не стали нічого змінювати, тому що на цьому етапі проблема рейдерства залишається актуальною".