Найбільш популярними телеканалами серед українських телеглядачів в I півріччі 2013 були СТБ і "1+1". Незважаючи на зниження часткою аудиторії в порівнянні з осіннім сезоном, вони зберегли провідні позиції, істотно обігнавши "Інтер" - лідера I півріччя 2012 р., пише "Комерсант-Україна".
СТБ продовжив тактику з запуском найбільш рейтингових шоу на початку телесезону і економією на контенті в низький сезон. Зокрема, в березні на каналі стартував третій сезон шоу "Холостяк", частка аудиторії якого опинилася на 20-40% вище, ніж частка попередніх сезонів. Успішним на каналі називають і п'ятий сезон шоу "Україна має талант" - середня частка програми склала 18,15% (глядачі віком від 18 до 54 років, що проживають в містах з населенням більше 50 тис. чоловік).
"СТБ - дуже сезонний канал, вони повторюють цей трюк з року в рік", - відзначає глава департаменту стратегічного дослідження і планування агентства Zenith Optimedia Ігор Даценко.
Стратегія "1 +1" виявилася багато в чому схожою - у березні на каналі розпочався показ шостого сезону серіалу "Свати" виробництва "Студії Квартал-95".
"Ця досить успішний хід з комерційної точки зору - в момент найбільшого інтересу глядача до телебачення канал випускає найбільш дорогий контент, виставляючи, як правило, найвищі ціни на рекламу", - пояснює CEO медіаагентства AMM / Vizeum (входить до групи Aegis Media / GMG ) Костянтин Стрюков.
Така стратегія допомогла "1+1" добитися рекордних показників - середня частка прайм-тайму на каналі в період 11-17 березня склала 22,6% (глядачі віком від 18 до 54 років), що стало максимумом з 2008 р. Ще одним успішним проектом на каналі називають показ турецького серіалу "Роксолана. Величний століття", частка якого практично весь час показу трималася вище 20%. "У червні ми ризикнули і поставили серіал у вечірній прайм-тайм (раніше він виходив у більш ранньому слоті), де його успіх виявився ще вище", - відзначає гендиректор групи "1+1" Олександр Ткаченко.
У липні група почала показ ще одного турецького серіалу - "Сила. Повернення додому", частка аудиторії прем'єри якого склала 24,2%. "Турецькі програми виявилися вельми вигідними - вони забезпечують високі показники при значно меншою, порівняно з російськими ціною", - зазначає керівник продажів "1+1" Валерій Варениця.
"Інтеру", який займав лідируючі позиції в українському ефірі до вересня минулого року, вдалося відновити їх лише до червня - його середньомісячна частка склала 10,4% (глядачі віком від 18 до 54 років, що проживають в містах з населенням більше 50 тис. осіб ), що, втім, виявилося незначно більше "1+1" (10,3%) і "Україна" (10,1%).
"Судити по одному місяцю рано, - відзначає Костянтин Стрюков. - До того ж зараз низький сезон, і" Інтер ", швидше, вийшов на перше місце за рахунок зниження частки аудиторії у конкурентів, стабільної рейтингової програми на каналі раніше, немає". Торік за показниками "Інтера" ударив догляд виробника найрейтинговіших його програм - "Студії Квартал-95". Крім того, як вважають у Zenith Optimedia, "Інтер" після закінчення у вересні популярних серіалів "Дорога в порожнечу" і "Анна Герман" так і не зміг знайти їм гідну заміну. У результаті середня частка прайм-тайму на телеканалі склала за підсумками півріччя 11,4% при 13,3% у "1+1".