ua en ru

В Україні побудовано близько 5% нових доріг, а 90% доріг зношено до критичної межі, - "Укравтодор"

В Україні побудовано близько 5% сучасних нових доріг, а 90% доріг зношено до критичної межі і потребує капітального ремонту. Більшість доріг в Україні не ремонтувалось 30-40 років. Про це повідомила прес-служба "Укравтодор".

В Україні за нормативами щорічно необхідно ремонтувати капітальним або середнім ремонтом 35 тис. км доріг. За останні п'ять років відремонтовано близько 5 тис. км доріг. Так у 2009 р. було відкрито рух після будівництва і ремонту на 93 км доріг, то у 2010 р. - на 973, у 2011 р. - на 2,007 тис. км, у 2012 р. - на 1,601 тис. км.

"Це сучасні, якісні дороги, побудовані за європейськими технологіями. Вони будуть служити не менше 12-15 років. Але нових доріг до 5 %... 90% доріг зношено до критичної межі і потребує капітального ремонту. Більшість не ремонтувалось 30-40 років", - йдеться у повідомленні.

За словами фахівців "Укравтодору", за тридцять років в Україні в десять разів зросла інтенсивність руху, вдвічі збільшилися осьові навантаження до 11,5 т.

"Інколи фактичні навантаження набагато більше нормативних і становлять 13-15 т на вісь", - йдеться у повідомленні.

На ремонт доріг загального користування у 2008-2012 р. було спрямовано 58,4 млрд грн (в середньому - 11,7 млрд грн на рік). На 1 км доріг витрати в Україні в 10-20 разів менше, ніж в європейських країнах, в 2,4 рази менше - ніж в Росії. Середня вартість будівництва 1 км автомобільної дороги І категорії в Україні становить близько 45 млн грн, що менше, ніж в Росії - на 25%, ніж в США - у 2 рази, ніж у європейських країнах - в 1,5 - 2 рази.

Серед джерел фінансування фахівці "Укравтодору" назвали акцизний податок з нафтопродуктів і транспортних засобів, ввізне мито на нафтопродукти, транспортні засоби та шини до них, плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших машин та механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

У той же час ставки акцизного податку на пальне в Україні значно нижчі, ніж в європейських країнах (по бензину - у 2-5 разів, по дизельному пальному - у 3-16 разів).

"Загальний обсяг надходження коштів із зазначених джерел до спеціального фонду держбюджету у 2013 р. заплановано в сумі 15,9 млрд грн, в той час як потреба дорожньої галузі у фінансуванні на 2013 р. значно вища - понад 36 млрд грн", - йдеться у повідомленні "Укравтодору".

Читайте також: В Україні щорічно необхідно вкладати 60-100 млрд грн, щоб мати гарні дороги, - Азаров