В Україні може з'явитися завод Hyundai, - джерело в Кабміні
В Україні може з'явитися перший завод іноземного автовиробника Hyundai. Корейська компанія веде переговори з урядом про відкриття виробництва мікроавтобусів і вантажопасажирських автомобілів, пише "Комерсант-Україна".
Про те, що Україна веде переговори з великим автовиробником з Південно-Східної Азії про розміщення його виробництва в країні виданню розповів віце-прем'єр Борис Колесников. Він відмовився назвати компанію, але повідомив, що їй було запропоновано декілька майданчиків для будівництва заводу потужністю 150-200 тис. мікроавтобусів і вантажопасажирських автомобілів в рік. "До середини грудня ми можемо підписати договір. На будівництво заводу піде ще приблизно 18 місяців", - зазначив він.
Будівництвом заводу зацікавилася компанія Hyundai, розповіло джерело видання в Кабміні. Цю інформацію підтверджує президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах, який бере участь в переговорах. За його словами, уряд наполягає на локалізації виробництва не менше 50%, з поетапним підвищенням частки. Більшу частину коштів інвестує Hyundai, але планується залучати й українських приватних інвесторів. "У нас вже є досвід співпраці з Hyundai в сфері поставок електропоїздів", - нагадав Кінах. Він вважає, що Hyundai зможе поставляти свою продукцію з України до країн ЄС та СНД. В українському представництві Hyundai і в "Хюндай Моторс Україна" (дилер Hyundai) коментарів не надали.
У разі реалізації проекту він стане першим заводом закордонного автовиробника в Україні. До цих пір компанії лише ставали партнерами українських підприємств. Зате такі виробництва активно відкриваються в Росії. Там вже діють заводи Toyota, Ford, Renault-Nissan, PSA Peugeot Citroen і Mitsubishi, Hyundai, Chevrolet та Opel.
Якщо розраховувати тільки на внутрішній ринок, будівництво такого підприємства в Україні невигідно, вважають в корпорації "Богдан" (імпортер автомобілів Hyundai). "Нам невідомо про переговори уряду з Hyundai, і я не бачу сенсу в таких інвестиціях - дешевше було б виробляти цю техніку на нашому заводі в Черкасах, який недозавантажений", - говорить віце-президент "Богдана" Володимир Гунчик. Заявлений обсяг виробництва продукції вище нинішніх продажів комерційної техніки в Україні, говорить старший аналітик ІГ "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко. У серпні продажі техніки в країні склали 6,8 тис. одиниць, при цьому вітчизняні підприємства виробили всього 370.
У Кабміні, можливо, розраховують на пожвавлення попиту завдяки держстимулюванню. Наприкінці вересня в Мінпромполітики розробили програму розвитку автомобілебудування, яка передбачає компенсацію 50% ставки по кредиту при купівлі комерційної техніки українських виробників з локалізацією понад 50%. Крім того, в Україні набагато простіше і дешевше виробляти автотехніку, ніж у країнах ЄС, відзначає глава підкомітету Верховної ради з питань міжнародної економічної політики Олексій Плотніков. "У нас немає обмежень з продажу автотранспортних засобів в ЄС. При цьому в Україні дешевша робоча сила", - додає він.