В Україні у зв'язку зі вступом в силу в січні закону про органічну продукці. молочні підприємства не можуть випускати йогурт і кефір з префіксом "біо-", тепер це прерогатива підприємств, що виготовляють органічну продукцію.
В Україні у зв'язку зі вступом в силу в січні закону про органічну продукцію молочні підприємства не можуть випускати йогурт і кефір з префіксом "біо-", тепер це прерогатива підприємств, що виготовляють органічну продукцію. Про це повідомляє "Комерсант-Україна".
Вчора в Союзі молочних підприємств України (СМПУ) повідомили, що 23 січня звернулися в Міністерство аграрної політики і продовольства з проханням ініціювати внесення доповнень у проект постанови уряду "Порядок та вимоги до маркування органічної продукції". Мова йде про те, щоб маркування молочної продукції з пробіотиками (біокефірів та біойогуртів) відповідало ГОСТу "Про виробництво молока і кисломолочних продуктів", а не закону "Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини", який набрав чинності 9 січня.
Президент Союзу молочних підприємств україни Лідія Карпенко каже, що представників об'єднання спантеличив один з пунктів цього закону, який забороняє маркувати всю продукцію префіксом "біо". Саме ця приставка в назві продукту свідчить про те, що молочні біопродукти містять пробіотики - живі мікроорганізми, які дозволяють відновлювати природні захисні властивості мікрофлори шлунково-кишкового тракту.
"Біопродукти не відносяться до органічних, тому в постанові Кабінету міністрів необхідно роз'яснити, що вони повинні маркуватися згідно з правилами, встановленими для цього виду продуктів. В іншому випадку, якщо підприємство, яке спеціалізується на виготовленні біойогуртів і біокефірів, прийде інспектор з Антимонопольного комітету, то у компанії можуть виникнути проблеми. Тоді реалізацію цих продуктів з таким маркуванням просто заборонять", - вважає Карпенко
СМПУ об'єднує найбільші молокопереробні підприємства, в числі яких "Галактон" та Кременчуцький міськмолокозавод (входять в Danone), Харківський молочний комбінат ("Вімм-Білль-Данн Україна"),Яготинський маслозавод ("Молочний альянс"), Куп'янський молочноконсервний комбінат, Павлоградський міськмолкомбінат, "Святошино" та "Люстдорф".
У молочній галузі біопродуктами прийнято вважати додатково збагачені молочні продукти, а не органічні продукти, говорить генеральний директор "Вімм-Білль-Данн Україна" Андрій Наумов. "І тут є серйозне протиріччя з законом "Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини", який фактично ставить знак рівності між органічною продукцією та продукцією з приставкою "біо-"", - вважає Наумов.
Тому, на його думку, в ситуації, коли приставку "біо-" ставлять в основу позиціонування продукту, такий продукт, звичайно, буде нести великі втрати для виробника. "Не виключено, що таким виробникам доведеться повністю міняти рекламну кампанію, і це може сильно вдарити по бюджету", - зазначає генеральний директор Aegis Media/GMG Олександр Гороховський.
Втім, голова правління національної асоціації молочників України "Укрмолпром" Василь Бондаренко впевнений, що розбіжностей у законі немає. На його думку, коли йдеться про продукції з префіксом "біо-", мова йде про біологічну продукцію, вироблеуї в природних умовах без будь-яких домішок, тобто органічної.
"Чинний закон захищає добросовісного виробника", - упевнений експерт. В Мінагрополітики повідомили, що на сьогоднішній день вже створена робоча група для вивчення цього питання.
"Поки ми бачимо два шляхи вирішення: або внесення пункту про маркування біопродукції в постанову уряду, або зміни в закон про органічну продукцію", - зазначив директор департаменту виробництва Мінагрополітики Олександр Куць.