В Україні за 8 місяців 2013 р. імпорт брухту чорних металів в грошовому вираженні зріс на 30% порівняно з аналогічним періодом минулого року, до 52,9 млн дол. Про це свідчать дані Міністерства доходів і зборів України.
В Україні за 8 місяців 2013 р. імпорт брухту чорних металів в грошовому вираженні зріс на 30% порівняно з аналогічним періодом минулого року, до 52,9 млн дол. Про це свідчать дані Міністерства доходів і зборів України (Міндоходів), пише "Комерсант-Україна".
Найбільше його імпортували з Казахстану (на 48,6 млн дол.) і Молдавії (2,66 млн дол.). Металобрухт є основною сировиною для електрометалургійних заводів - ДЕМЗ і "Інтерпайп-сталь", а також використовується класичними меткомбінатами як допоміжна сировина.
В ДЕМЗ розповіли, що зараз на ринку відзначається гострий дефіцит брухту та існує постійна загроза скорочення виробництва. За словами аналітика проекту DELPHICA "Укрпромзовнішекспертизи" Юрія Добровольського, металурги не тільки імпортують його, але і активно застосовують замінники. Так, з липня в Україну з Лебединського ГЗК компанії "Металоінвест" (Росія) було поставлено близько 40 тис. т горячебрікетованого заліза. Крім того, меткомбінати збільшують частку чавуну в шихті.
За даними "Держзовнішінформу", влітку ціни на металобрухт на українському ринку знизилися з 295 дол. до 263 дол. за т. Аналітик ІК Eavex Capital Іван Дзвінка пояснює це погіршенням світової кон'юнктури ринку сталі і зниженням обсягів виробництва металопродукції в країні. В результаті, за даними "Укрпромзовнішекспертизи", частина українських брухтозаготівельників вирішили притримувати лом на складах або експортувати його в Туреччину, де ціни на 10 дол./т вище, ніж в Україні. За даними Міндоходів, якщо за підсумками семи місяців цього року експорт брухту чорних металів становив 3,33 млн дол., у серпні він досяг 17,8 млн дол. "Механізмів, з допомогою яких можна було б примусити брухтозаготівельників забезпечувати внутрішніх споживачів, просто немає. Поки є можливість експортувати брухт чорних металів, заготівельники будуть притримувати його на складах", - говорить Юрій Добровольський. Він зазначає, що в серпні і вересні експорт брухту стримувала низька прохідність українських портів. У ці місяці зернотрейдери вивозили урожай, і у них просто не було можливості обслужити всі судна, які могли б завантажити брухтозаготівельники. До листопада експорт зерна знизиться, і це дасть можливість вивезти ще більше брухту.
Іван Дзвінка зазначає, що при нинішніх обсягах виробництва сталі імпорт лому може покрити потреби металургів, але у разі якщо кон'юнктура ринку покращиться і будуть потрібні значно більші обсяги виробництва, на ринку може виникнути реальний дефіцит сировини, який вже в наступному році може досягти 1,1 млн т на суму 290 млн дол.
Генеральний директор Федерації металургів Сергій Притоманов вважає, що вирішити проблему нестачі брухту можна за рахунок розширення мережі брухтозаготівельних майданчиків самими металургами. Нагадаємо, раніше в трубно-колісної компанії "Інтерпайп" повідомили, що підконтрольний їй "Дніпропетровський втормет" придбав п'ять брухтозаготівельних майданчиків: два в Харкові і по одній в Одесі, Житомирі та Полтаві. Всього у планах компанії відкрити 19 власних виробничих майданчиків в різних регіонах України. "Ймовірно, їх приклад повинні наслідувати й інші металурги", - вважає Притоманов.
Нагадаємо, за даними "Укрпромзовнішекспертизи", в Україні в липні 2013 р. заготівля брухту знизилася на 18% в місячному численні - до 419 тис. тонн.