Мінекономрозвитку підготувало проект постанови уряду, яким передбачається розширення переліку послуг Центрів надання адміністративних послуг, повідомив начальник управління системи адміністративних послуг Мінекономрозвитку Ігор Бондар в рамках програми "Порядок денний" на Першому каналі Українського радіо.
"У нас підготовлений проект постанови уряду, який зараз опрацьовується з заінтересованими органами, яким передбачається надання через Центри послуг таких територіальних органів, як Державна міграційна служба, Держземагентство, Державна реєстраційна служба, Державна архітектурно-будівельна інспекція, Держгірпромнагляд та інших", - зазначив Бондар.
За його інформацією, на сьогодні перелік послуг, які надає Центр, затверджується тим органом влади, який його створює. Так, центри створюються при районних державних адміністраціях, міських радах міст обласного підпорядкування, Київської та Севастопольської міських адміністраціях, а також районних адміністраціях в цих містах.
Він повідомив, що по всій Україні вже створено 187 Центрів надання адміністративних послуг, в яких послуги надаються в режимі єдиного вікна через адміністратора центру.
"Центр по своїй природі - це офіс, який дозволяє громадянину або підприємцю отримати максимальну кількість послуг за мінімальної кількості відвідувань. Мета створення Центрів - наближення адміністративних послуг до фізичним і юридичним особам, які звертаються за ними", - підкреслив експерт міністерства.
В цілому він зазначив, що уряд продовжує роботу по вдосконаленню системи надання адміністративних послуг та першим важливим кроком було скорочення переліку платних послуг, не передбачених законом.
"Два роки тому почалася робота, в результаті якої був проведений аналіз всіх адміністративних послуг, які надаються центральними органами виконавчої влади на предмет їх відповідності закону. В результаті цього аналізу урядом були затверджені переліки послуг для всіх органів, які ці послуги надають, і після затвердження цих переліків, кількість послуг скоротився на 36% (тобто, 36% послуг, які до затвердження цих актів фактично не були передбачені законом", - наголосив Бондар.
За словами експерта міністерства, наступним і найголовнішим кроком у реформуванні цієї системи було прийняття закону України "Про адміністративні послуги".
"Найголовнішим недоліком, який мав місце, - було відсутність законодавчого врегулювання, тобто - відсутність базового закону, який би встановлював принципи, порядок, вимоги до надання адміністративних послуг. На законодавчому рівні не було врегульовано поняття "адміністративна послуга", тобто не було предмета реформування", - підкреслив Бондар.