У ТНК-ВР ухвалили рішення про зупинку Лисичанського НПЗ в I кв. 2011 р. у разі необхідності
Рада директорів ТНК-ВР затвердила рішення про зупинку роботи належного йому Лисичанського нафтопереробного заводу (НПЗ) в I кварталі 2011 р. у разі економічної доцільності, повідомив РБК джерело на підприємстві. За його даними, у ТОВ "ТНК-ВР Коммерс" (Київ) створена проектна група щодо зупинки заводу. "Фахівці аналізують існуючі ризики і моделюють можливий розвиток ситуації, працювати на збитки далі заводу не дадуть", - сказав співрозмовник агентства.
Він нагадав, що тільки в 2010 р. в НПЗ вклали до 100 млн дол. Джерело, близьке до "Транснафти", повідомило про те, що постачання нафти на Лисичанський НПЗ з сьогоднішнього дня не здійснюються, тому що завод вже вибрав заявлені на січень обсяги . Постачання почнуться 3 лютого 2011 р.
ВАТ "ТНК-ВР Менеджмент" у листі до Адміністрації Президента України пояснило негативну ситуацію для нафтопереробної галузі різким зростанням імпорту через більш вигідних умов постачання сировини в сусідніх країнах, схем безподаткового ввезення нафтопродуктів та їх контрабанди. Лисичанський НПЗ поінформував Міністерство енергетики та вугільної промисловості України про можливу зупинку через невигідність переробки. За інформацією заводу, ситуацію може змінити імпортне мито на бензин і дизель. У цьому випадку НПЗ готовий збільшити переробку з нинішніх приблизно 5 млн до 7 млн т на рік.
Кременчуцький НПЗ ("Укртатнафта") також заявив про готовність наростити переробку майже вдвічі - до 6 млн т на рік у разі обмеження імпорту. У той же час у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України вважають, що українські НПЗ не зможуть забезпечити ринок необхідними обсягами нафтопродуктів через велику завантаженість вторинних процесів.
Нагадаємо, раніше представник ТНК-BP повідомляв РБК, що українські НПЗ, якими володіють російські компанії, підтримали звернення до уряду України про введення імпортних мит на бензин і дизель з Росії, Білорусії та інших країн. У компанії повідомляли, що "ТНК-ВР Коммерс" виступає за рівні умови роботи на місцевому ринку для всіх компаній. У ТНК-ВР поділяють цю позицію. "Якщо умови не вирівняти, то Лисичанський НПЗ через збитки може бути зупинений вже в I кварталі 2011 р.", - повідомляли в компанії. У ній також уточнювали, що в разі введення мит вдасться уникнути негативного розвитку подій, завантажити Лисичанський НПЗ російською нафтою на повну потужність і акумулювати кошти для модернізації заводу.
Нагадаємо, Міністерство енергетики та вугільної промисловості України очікує, що через 1,5 місяці будуть введені мита на імпорт нафтопродуктів. Ставка мита пропонується в 130 євро/т на бензин і 80 євро/т - на дизпаливо.Міністерство пояснило свої пропозиції тим, що в 2010 р. обсяг імпорту нафтопродуктів значно збільшився, що негативно вплинуло на завантаження українських НПЗ. За даними міністерства, 68,4% імпорту припадає на Росію, а також Білорусь і Казахстан, які в рамках Митного союзу мають преференції при купівлі російської нафти. За даними асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України", зростання імпорту нафтопродуктів в 2010 р. пов'язане з плановою зупинкою на ремонт Лисичанського НПЗ і початком застосування схеми безмитного ввезення нафтопродуктів за рішенням судів.