ua en ru

У МВС заявляють про необхідність внесення змін в закон для врегулювання створення "народної міліції" на Донбасі

В закон "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей" необхідно внесення змін для врегулювання створення "народної міліції".

В закон "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей" необхідно внесення змін для врегулювання створення "народної міліції". Про це заявив радник міністра внутрішніх справ України Антон Геращенко на своїй сторінці в соцмережі Facebook.

Він зазначив, що багато дива цього закону валяються лише декларативними, і для їх реалізації необхідно приймали додаткові закони або вносити зміни у вже існуючі.

Так, стаття 3 зазначеного закону говорить, що "держава гарантує у відповідності з законом недопущення кримінального переслідування, притягнення до кримінальної, адміністративної відповідальності та покарання осіб - учасників подій на території Донецької, Луганської областей. Органам влади та їх посадовим особам, підприємствам усіх форм власності забороняється дискримінація, переслідування і притягнення до відповідальності осіб з приводу подій, які мали місце в Донецькій, Луганській областях".

Антон Геращенко в свою чергу зазначає, що ця стаття є занадто розпливчатою: "Не зрозуміло, кого саме буде заборонено залучати до кримінальної та інших видів відповідальності: терориста - вбивцю і гвалтівника або місцевого жителя, який пару тижнів постояв з палицею на блокпосту в квітні-травні".

"Потрібно буде робити роз'яснення в профільних законах Кримінальному та Кримінально-процесуальному кодексах", - підкреслив Геращенко.

Також у зазначеному законі прописано, що в окремих районах Донбасу законами України "вводиться особливий порядок призначення керівників органів прокуратури та судів, який передбачає участь органів місцевого самоврядування у вирішенні цих питань".

"Для того, щоб цей пункт запрацював, потрібно приймати зміни до профільних законів про прокуратуру і судоустрій. Без їх зміни цей пункт залишається декларацією", - заявив Геращенко.

Також в статтю 9 закону про особливий статус деяких районів Донбасу прописано, що в окремих районах Донецької і Луганської областей "за рішенням міських, селищних, сільських рад створюються загони народної міліції, на які покладається реалізація завдання по охороні громадського порядку в населених пунктах цих районів".

Згідно із законом, загони народної міліції утворюються на добровільних засадах з числа громадян України, які постійно проживають у відповідних населених пунктах Донецької і Луганської областей, і реалізують повноваження, передбачені для них законами України.

"Для того щоб ця стаття закону працювала, потрібно приймати зміни до профільного закону про міліцію. Без цього створення народно-терористичної міліції буде незаконним", - написав радник глави МВС.

Він зазначив, що закон про особливий статус деяких районів Донбасу є лише декларацією про наміри, що підтверджує курс Президента України Петра Порошенка на замирення Донбасу.

"Ніякої здачі національних інтересів конкретно в цьому законі поки що немає. Інша справа, як будуть виглядати проекти законів про внесення змін до законів про міліцію, прокуратуру, судоустрій, податковому кодексі і так далі. Ось в них зміни несуть у собі принципову важливість і визначають, скільки нам коштуватиме відновлення Донбасу, за чий рахунок воно буде робитися, і як там буде організований правопорядок", - заявив Геращенко.

Нагадаємо, 16 вересня народні депутати підтримали законопроект № 5081 "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей". За відповідне рішення проголосували 277 народних депутатів.

Закон передбачає, що особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей надається тимчасово терміном на 3 роки з дня набуття чинності цього закону.

Згідно з поправкою, яка з'явилася в законі вже після голосування в Раді, рішення про надання особливого статусу окремим районам, містам, селищам, селам приймається керівником Антитерористичного центру при Службі безпеки України. У початковій редакції закону визначення статусу деяких районів Донбасу покладалося на Верховну Раду.