У Закарпатській області на гірському перевалі в Карпатах, на перегоні Бескид-Скотарське, будівельники вже пройшли 638 метрів верхнього уступу - роботи з будівництва двоколійного Бескидського тунелю тривають цілодобово. Про це повідомили у прес-службі Міністерства інфраструктури.
Ще тиждень тому будівельні роботи були виконані на довжині 558 м (+80 м).
"Проходка, тобто вибірка гірської породи для створення штучної порожнечі, - це найскладніший етап будівництва цього важливого об'єкта. На темпи виконання робіт впливає характер гірської породи. Проходка тунелю не припинятиметься і взимку", -йдеться в повідомленні.
Нагадаємо, роботи з будівництва нового Бескидського тунелю розпочалися 29 жовтня 2013 р., закінчити його планується в I кварталі 2017 року. Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 60% транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи. Новий тунель будується на відстані 30 метрів від існуючого.
Згідно з основними техніко-економічними показниками проекту, довжина тунелю становитиме 1,765 км, ширина - 10,5 м, висота - 8,5 м. Інженерна споруда пролягатиме на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. По закінченні проходки тунелю дану ділянку буде електрифіковано.
Крім того, новий тунель буде обладнаний сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією, відеонаглядом, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійним моніторингом внутрішнього стану, засобами пожежної безпеки і системою антикорозійного захисту.
Нагадаємо, станом на початок жовтня будівельники пройшли 558 м Бескидського тунелю.
2 вересня ц.р. 255 народних депутатів ратифікували гарантійну угоду щодо будівництва Бескидського тунелю між Україною та Європейським інвестиційним банком на суму 55 млн євро. З відповідною пропозицією Президент Петро Порошенко виступив 14 серпня.
19 вересня глава держави підписав закон України №1667-VII "Про ратифікацію Гарантійної угоди (проект "Бескидський залізничний тунель" (будівництво Бескидського тунелю) між Україною та Європейським інвестиційним банком".
В угоді, зокрема, зазначається, що даний кредит для Державної адміністрації залізничного транспорту України ("Укрзалізниці") має інвестиційний характер і стосується об'єкта загальнонаціонального значення.
Як відомо, вартість проекту з реконструкції Бескидського залізничного тунелю в Карпатах складе, за різними даними, більше 200 млн євро.