У КНР обсяг продажів автомобілів (включаючи комерційний транспорт) за підсумками вересня 2012 р. несподівано знизився на 1,8% порівняно з аналогічним місяцем минулого року - до 1,62 млн одиниць. Про це свідчать дані Китайської асоціації автовиробників (CAAM). Останній раз до цього зниження показника в річному вирахуванні було зафіксовано в січні 2012 р., відзначає Reuters.
Скорочення китайського авторинку минулого місяця відбулося внаслідок обвалу продажу японських марок на тлі дипломатичного конфлікту між Пекіном і Токіо. В останні місяці Японія і Китай знову засперечалися з приводу територіальної приналежності островів Сенкаку/Дяоюйдао в Східно-Китайському морі, що призвело до масових антияпонських виступів в КНР. У тому числі дилерські центри таких японських компаній, як Toyota та Honda, зазнали матеріальний збиток через дії китайських націоналістів. У країні зазвучали заклики до бойкоту японських товарів.
За даними CAAM, продажі японських легкових автомобілів у Китаї у вересні ц.р. впали на 29,5% порівняно з попереднім місяцем. Протест проти японських автомобілів зіграв на руку німецьким брендам (продажі BMW виросли на 55% у річному вирахуванні, Audi - на 20,5%) і південнокорейської Hyundai Motor, чиї продажі в Китаї виросли на 15%.
Читайте також: Україна за 9 міс. 2012 р. скоротила випуск автомобілів на 22%
Аналітики прогнозують продовження спаду японських автоконцернів у Китаї до кінця року, якщо тільки міждержавна суперечка з приводу островів не буде залагоджена.
Негативним фактором для авторинку КНР є економіка країни, що сповільнюється. Так, попит на комерційні автомобілі (вантажівки і автобуси) в Китаї у вересні ц.р. впав на 7,6% відносно вересня минулого року.