У Києві створено конвеншн-бюро (Convention Bureau) для розвитку ділового туризму, повідомив заступник голови Київської міської державної адміністрації (КМДА) Руслан Крамаренко.
Конвеншн-бюро є некомерційною спеціалізованою маркетинговою компанією, яка просуватиме Київ на міжнародній арені як майданчик для проведення міжнародних конгресів, конференцій та ділових зустрічей. Бюро створене в рамках реалізації завдань «Стратегії розвитку Києва до 2025 р.» з метою активізації розвитку столиці України як конгресно-виставкового центру та формування у місті ринку ділового туризму, пояснив Крамаренко.
«Конгресова діяльність надає потужний мультиплікативний ефект на суміжні галузі економіки за рахунок залучення до обслуговування конгресів і заходів сфери послуг. Якщо говорити про конкретні цифри для Києва, то обсяг відрахувань до бюджету міста з одного заходу складе в середньому 180 тис. євро при його бюджеті близько 1,2 млн євро... У Белграді конвеншн-бюро було засновано в 2007 р. На той час у столиці Сербії проводилося лише 8 конгрес-заходів, а сам Белград знаходився на 92-й сходинці європейського рейтингу Міжнародної асоціації конгресів та конференцій. А завдяки роботі бюро у 2010 р. в Белграді проводилося вже 33 міжнародні заходи, а в рейтингу місто піднялося до 28 сходинки. Такий приклад додає нам впевненості в перспективі розвитку ділового туризму в Києві», - сказав заступник голови КМДА.
Серед завдань конвеншн-бюро - координація участі в тендерах, організація надання послуг, а також надання професійного майданчика для проведення заходів. Партнером КМДА в цьому стало ТОВ «Міжнародний виставковий центр». Згідно з підписаним меморандумом про спільну діяльність, «Міжнародний виставковий центр» організовуватиме процес із залучення та створення конгресів і виставкових заходів, а міська адміністрація надаватиме всебічну підтримку та сприяння діяльності з розвитку конгрес-туризму та долучатиметься до організації інвестиційних форумів, які планується проводити щорічно.
Руслан Крамаренко також повідомив, що план розвитку ділового туризму передбачає комплекс заходів. Це і створення офіційного веб-порталу, і розробка програми розвитку столиці як бізнес-території, і набуття членства конвеншн-бюро Києва у відповідних світових професійних асоціаціях. Також передбачене створення на базі бюро потужної спільноти, куди увійдуть туристичні оператори, готельні оператори, компанії-перевізники, організації, що працюють у сфері організації конференцій та інших ділових заходів.
За даними ICCA (International Congress and Convention Association), сьогодні в Україні проводиться 7 великих конгрес-заходів, що складає близько 0,1% європейського ринку конгресів. Для порівняння: у Словенії проводиться 44 заходи на рік, Румунії - 39, Латвії - 28, Росії - 48.