Персональні дані російських інтернет-користувачів знову опинилися у вільному доступі в Мережі. Пошук "Яндекса" і Google проіндексував більше 50 тис. сторінок з інформацією про покупців онлайн-магазинів. У тому числі в Мережу потрапили відомості про клієнтів секс-шопів. Експерти вважають, що в черговий витоку винні веб-майстра інтернет-рітейлерів, але регулярні атаки на пошукові компанії можуть змусити їх зайнятися розробкою власних механізмів розпізнавання персональних даних, пише РБК daily.
Особисті дані потрапили в Мережу після того, як пошуковики "Яндекс" і Google проіндексували сторінки зі статусами замовлень ряду рітейлерів. Як правило, посилання на такі сторінки користувач отримує на персональну поштову скриньку: у тому числі вони містять ім'я, прізвище людини, мобільний телефон і в деяких випадках паспортні дані. Серед користувачів, чиї дані виявилися в Мережі, - клієнти таких онлайн-рітейлерів, як "Сузір'я снів", SeaMail, Net-Optika і багато інших. Крім іншого, в кількість проіндексованих сторінок потрапили сторінки із замовленнями в онлайн секс-шопах.
Це вже не перший скандал з появою в мережі персональних даних російських громадян. Минулого тижня SMS-повідомлення абонентів "Мегафону", відправлені з сайту оператора, виявилися доступні в пошуковій видачі "Яндекса" - всього пошуковик проіндексував більше 8 тис. результатів з текстами повідомлень. Хостинг-партнер компанії забув заборонити індексацію сторінок з текстом відправлених повідомлень і номерами телефонів. Оператор тоді майже відразу пояснив, що на його сайті "стався технічний збій, пов'язаний з роботою зовнішнього адміністратора". В результаті Союз споживачів Росії і Роскомнагляд подали позови проти "Мегафону".