В процесі реформування юридичний статус залізничної інфраструктури не зміниться - її власником залишиться держава в особі Фонду державного майна, яке їм розпоряджається, a залізничники не матимуть ніякого права власності на інфраструктуру, продовжуючи використовувати її для забезпечення перевезень. Про це заявив генеральний директор «Укрзалізниці» Володимир Козак.
«На підставі закону «Про особливості створення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», інфраструктура передається в управління новоствореному товариству, але при цьому у власності залишиться того ж Фонду держмайна. Іншими словами, юридичний статус залізничної інфраструктури не зміниться. На підставі цього ніякої приватизації, про яку люблять говорити політики в передвиборний період, бути не може», - зазначив генеральний директор «Укрзалізниці».
«Інфраструктура, наприклад, в Росії, внесена до статутного капіталу акціонерного товариства, як і в країнах Європи. Наша особливість в тому, що інфраструктура не внесена до статутного капіталу, а є власністю держави, щоб ніякі політичні впливи чи віяння не змогли привести до відчуження інфраструктури», - зазначив Козак.
Начальник головного юридичного управління «Укрзалізниці» Михайло Ониськів підкреслив, що в законі чітко прописані обмеження щодо розпорядження таким майном. «Його не можна відчужувати, передавати в користування, оренду, лізинг, концесію, управління, заставу, безоплатне користування або вносити в статутний капітал господарюючих суб'єктів. Питання того, як розпоряджатися цим майном, визначається Кабінетом Міністрів України», - зазначив Ониськів, додавши, що законом встановлено обмеження та про звернення акцій - 100% акцій створюваного АТ будуть належати державі.
Координатор впровадження реформ координаційного центру при Президенті України Олександр Кава переконаний, що при реформуванні залізничного транспорту держава буде повністю мати гарантії того, що залізнична інфраструктура не виявиться приватизована, а Укрзалізниця збереже право розвивати інфраструктуру. «Таким чином і надалі збережеться єдина залізнична мережа», - підкреслив він.
Разом з тим, відзначив Кава, повинні бути створені умови для рівного доступу до об'єктів інфраструктури не тільки профільних бізнес-підрозділів створюваного АТ «Укрзалізниця», а й приватних вантажних операторів і приватних пасажирських перевізників.