Антимонопольне відомство ФРН знайшло спосіб посилити конкуренцію між паливними концернами-гігантами та власниками незалежних автозаправних станцій. В Німеччині запрацював портал зі збору та розповсюдження даних про ціни на бензин і дизельне паливо на АЗС країни. Водії можуть приймати цю інформацію, яка оновлюється щохвилини, на ПК, планшетники і смартфони. За розрахунками порталу clever-tanken.de вона допоможе автолюбителям економити до 300 євро щорічно.
Антимонопольне відомство ФРН знайшло спосіб посилити конкуренцію між паливними концернами-гігантами та власниками незалежних автозаправних станцій. В Німеччині запрацював портал зі збору та розповсюдження даних про ціни на бензин і дизельне паливо на АЗС країни. Водії можуть приймати цю інформацію, яка оновлюється щохвилини, на ПК, планшетники і смартфони. За розрахунками порталу clever-tanken.de вона допоможе автолюбителям економити до 300 євро щорічно.
Регулятор прагне запобігти випадкам, коли великі мережеві гравці постачають автомобільне паливо "своїм" АЗС за ціною більш низькою, ніж його отримували від них незалежні заправники. В результаті автовласники і незалежні АЗС несуть фінансові втрати. Поки з 14,5 тис. німецьких автозаправок відомості на чотири інтернет-портали почали передавати 13 тис. АЗС. Відповідні додатки для iPhone і мобільників на андроїдній платформі можна завантажити з Appstore та Google Play.
Творці системи виходять з того, що інформація про всі зміни цін на АЗС повинна передаватися в реальному часі, щоб водії бачили вартість бензину та адреси найближчих АЗС по шляху проходження. В ідеальному варіанті АЗС відправляють відомості в центр збору інформації в п'ятихвилинному режимі, а "загальнонімецька диспетчерська" передає її інтернет-партнерам у щохвилинному. Послуга ця для споживачів є безкоштовною і буде надаватися ще й через навігатори.
Союз постачальників автомобільного палива, який представляє інтереси таких компаній, як Agip, Aral, Esso, JET, OMV, Shell, Star і Total, вже звернув увагу на помітні відмінності в якості і швидкості передачі інформації споживачам про ціни на паливо (портал з кінця минулого тижня працює в тестовому режимі). Провину за це галузева асоціація покладає на провайдерів і продавців додатків для мобільних пристроїв. Однак до 1 грудня, коли система запрацює в повну силу, всі недоліки будуть усунуті, запевнив глава антимонопольного відомства Німеччини Андреас Мундт.
Рішення про створення на ринку АЗС подібної системи було прийнято в парламенті (бундестазі) Німеччини в листопаді минулого року. Так законодавці відреагували на постійне невдоволення громадян ФРН ціновою політикою паливних концернів. З року в рік повторювалася одна і та ж історія: напередодні вихідних, свят і шкільних канікул на всіх АЗС автомобільне паливо підскакувало в ціні. Антимонопольному відомству, проте, картельної змови виявити не вдалося.