ua en ru

У ЄС роз'яснили спірні моменти щодо ступеню повноважень у відносинах з Україною

За останні дні відносини ЄС-Україна, в тому числі запропонована Угода про асоціацію, що включає поглиблену та всеохоплюючу зону вільної торгівлі (УА/ПВЗВТ), були предметом цілої низки публічних коментарів. У ЄС стурбовані тим, що деякі згадані цифри неточно відображають справжні вигоди, які УА принесла би Україні, і що існують серйозні непорозуміння про ступінь повноважень ЄС, повідомляє прес-служба представництва ЄС в Україні.

За останні дні відносини ЄС-Україна, в тому числі запропонована Угода про асоціацію, що включає поглиблену та всеохоплюючу зону вільної торгівлі (УА/ПВЗВТ), були предметом цілої низки публічних коментарів. У ЄС стурбовані тим, що деякі згадані цифри неточно відображають справжні вигоди, які УА принесла би Україні, і що існують серйозні непорозуміння про ступінь повноважень ЄС, повідомляє прес-служба представництва ЄС в Україні.

"Ми сподіваємося, що наведені нижче факти допоможуть прояснити деякі з непорозумінь щодо УА/ПВЗВТ, рішення щодо якої було схвалено одноголосно Урядом України 18 вересня 2013 р.", - йдеться в документі.

Щодо перспектив членства в ЄС для України зазначається, що "відповідно до статті 49 договору про Європейський Союз, будь-яка європейська держава, яка поважає принципи, на яких заснований ЄС, може подати заявку на членство. Членство вимагає , щоб країна-кандидат мала інститути, які гарантують демократію, верховенство права, права людини і повагу і захист меншин, а також мала реально працюючу ринкову економіку і була здатна самотужки впоратися з конкурентним тиском і силами ринку в рамках Союзу. Подавати чи не подавати заявку на вступ до ЄС є рішенням кожної окремої країни. Асоціація є кроком вперед у процесі і дозволяє кожній країні зважити, чи слід просуватися далі. Ми беремо до відома останні опитування громадської думки, які показують, що більшість українців підтримує майбутнє членство в ЄС".

Щодо можливих втрат для української економіки через підписання УА/ПВЗВТ, то у ЄС зазначають, що "деякі цифри, що їх цитують, жодним чином не відображають справжні вигоди тісніших зв'язків з ЄС для України. Досвід країн Центральної Європи показує, що асоціація з ЄС приносить користь обом сторонам. Економіки зросли і привернули іноземні інвестиції, в той же час стимулюючи внутрішні інвестиції; конкурентоспроможність збільшилася і дозволила швидке зростання торгівлі; відкриті ринки зробили ці країни менш уразливими до коливань на світових ринках.
ПВЗВТ з ЄС пропонує Україні доступ на ринок ЄС, без шкоди для традиційної торгівлі або співробітництва з Росією. Так само, як великі компанії ЄС продають свою продукцію на різних ринках по всьому світі, українські виробники могли би продовжувати продавати свої товари на російському ринку, в той самий час шукаючи нові можливості на спільному ринку ЄС, який являє собою більше 22% світової економіки".

Також у повідомленні йдеться і про питання про одностатеві шлюби.

"ЄС не встановлює закони щодо сім'ї і не втручається у питання моралі. Це залишається питанням національних урядів. У той час як деякі члени ЄС вирішили узаконити одностатеві шлюби, в інших шлюб визначається як союз між чоловіком і жінкою. Україна погодила з ЄС низку законів, які мають бути ухвалені з метою забезпечення лібералізації візового режиму. Туди включено закони проти дискримінації, але вони не мають нічого спільного з правилами, що регулюють шлюбні відносини. Замість цього, для просування по шляху до лібералізації візового режиму, потрібно, щоб Україна ухвалила закони проти всіх типів дискримінації на робочому місці, аналогічні до правил ЄС у цій галузі", - йдеться у документі.